Daglig leder i inzpire me, Mats Lyngstad, åpner plattformen for annonsører og håper å senke terskelen for influenser marketing.

inzpire me åpner plattformen – vil øke budsjettene som går til influenser-bransjen

inzpire me, en nordisk plattform for samarbeid mellom annonsører, influensere og managements, åpner nå plattformen og gir annonsører gratis tilgang.

Publisert

Med lanseringen av en gratisversjon får annonsører tilgang til en database med over 8 000 kvalitetssikrede influensere i Norden, samt nye KI-baserte verktøy som effektiviserer prosessen med å finne, briefe og inngå avtaler med influensere.

Vil skape vekst i influenser-bransjen

Ifølge IRM omsetter influenser-bransjen i Norge for rundt 350 millioner. 

Daglig leder i inzpire me, Mats Lyngstad, mener at potensialet er langt større, og at utfordringen ikke ligger i budsjettene, men i tilgjengeligheten og ineffektiviteten i dagens prosesser.

– Målet vårt er å gjøre influenser marketing tilgjengelig for flere annonsører og samtidig øke oppdragsmengden for influensere. Vi vil rett og slett gjøre kaken større for alle. Denne endringen håper vi vil bidra til flere samarbeid, sier Lyngstad i en pressemelding. 

KI endrer bransjen

inzpire me’s plattformåpning gjenspeiler en tydelig trend innen martech, der KI stadig spiller en større rolle i å forenkle og automatisere prosesser.

– Tidligere kunne det ta timer å lage en brief til en influenser. Nå snakker vi om minutter. KI hjelper også annonsører med å finne de rette influenserne raskere. Totalt sett reduserer vi behovet for manuell oppfølging, og timingen er riktig for å tilby en løsning uten manuell onboarding for tilgang til inzpire me, sier Lyngstad.

Siden lanseringen i 2016 har inzpire me jobbet for å skape en mer transparent og strukturert influenser-bransje.

– Vi har fra dag én operert med en 100 % transparent prismodell. Vi var de første i Norden til å sikre offisiell API-tilgang fra Instagram, TikTok, Snapchat og YouTube, noe som har gjort det mulig å tilby pålitelige data til annonsører. I tillegg har vi kontinuerlig delt innsikt og rapporter med bransjen og kundene våre. Nå tar vi et stort steg videre, avslutter Lyngstad.

Powered by Labrador CMS