Derfor pusset JCP opp nabobutikken
– Da vi sammen satt oss ned for å se om det var noe vi kunne gjøre for nærmiljøet for å feire at vi var tilbake til hverdagen var valget enkelt.
– Thulasy har sett lik ut så lenge jeg kan huske, og vi ønsket å gi stedet en skikkelig makeover.
Det sier CEO i Kommunikasjonshuset JCP, Lars Terje Grorud i en pressemelding.
Nærbutikken Thulasy i Uelands gate ble et viktig sted for mange av de ansatte hos JCP under pandemien. Uten kantine på huset, var det mange som vendte seg til den lille butikken når det skulle handles lunsj.
– Det gikk hundrevis av Thulasy-bagetter på JCP-kontorene i løpet av pandemien. Skulle du ned for å handle, var sannsynligheten stor for at du møtte en kollega som skulle det samme, sier han.
Grorud forteller at hele kommunikasjonshuset, som består av JCP Event, JCP Travel, JCP Arena, JCP PRAD og Retail Factory gikk i sving med oppgaven.
– Det var alle mann til pumpene, og vi skulle ikke spare på noe. Manoharan, som eier butikken, skulle ikke betale en krone av egen lomme. Det hele var litt som en episode av «Extreme Makeover», sier han i pressemeldingen.
JCP designet en helt ny visuell profil, som skulle prege butikken både utvendig og innvendig.
– Da denne var i boks sendte vi Manoharan og familien på utflukt med sjøfly, mens vi gikk i gang med selve oppussingen av butikken, sier Grorud.
Det hele ble toppet 4. november på den årlige JCP-festen sin hedret Thulasy. Samme uken prydet også Thulasy utendørsreklame bybildet.
– Det er alltid like gøy å være innom butikken og se de ansatte gå rundt i t-skjortene vi laget til dem med den nye logoen, og drikke av de splitter nye kaffekoppene. Vi er veldig glade for at Manoharan og familien har satt så pris på det som er gjort, samtidig som vi har fått vist frem alle de fantastiske kompetansene vi har. For oss i JCP har det vært et givende og morsomt prosjekt, sier han i pressemeldingen.