Drar på TikTok-turné for tredje året på rad: – Dette har vært en gigantisk suksess
Etter to tidligere kampanjer, skal Tiktokerne Max og Torkel nok en gang ut på vannet for å lage innhold for Redningsselskapet. Målet er å spre vannglede og kunnskap om trygghet på vannet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Max Dahl Svendsen og Torkel Westby har hatt kampanjer på TikTok de siste to somrene, og i år skjer det igjen, opplyses i en pressemelding.
Duoen har sørget for 46.000 følgere og 1,2 millioner likerklikk på Redningsselskapets TikTok-konto. Fjorårets turné genererte 3,5 millioner nye visninger, og tallet er stadig økende. Deres mest sette video har om lag 650.000 visninger.
– Vi har verdens beste sommerjobb, og gleder oss til en ny sommer med moro på vannet. Det er gøy å se at vi har truffet så godt, og vi er veldig glade for at vi får gjøre dette enda en sommer, sier Svendsen og Westby.
«Max og Torkels sommerskole»
PR- og reklamebyrået JCP PRAD har igjen fått oppgaven med å lage kampanjen. Årets konsept har fått navnet «Max og Torkels sommerskole», og går ut på at duoen blant annet skal gjennomføre flere kurs i regi av Redningsselskapet og andre aktører. Blant disse er høyhastighetskurs, som blir obligatorisk for alle som skal føre båter og vannscootere som går over 50 knop.
Byråleder i PR- og reklamebyrået JCP PRAD, Lars Kirkholm, gleder seg til å se duoen spre vannglede for tredje sommeren på rad.
@redningsselskapet Skal du til utlandet i sommer?😍💦☀️ #tryggsommer #vannglede ♬ original sound - Redningsselskapet
– I Max og Torkel har vi to enorme talenter, som kombinerer det å dele kunnskap og underholde på en unik måte. Sammen med resten av teamet i JCP PRAD har vi oppnådd fantastisk suksess de to første årene, og vi har stor tro på at tredje gang skal bli en minst like stor suksess. Vi ser også at dette har blitt noe som er populært hele året, og at visningene fortsetter å tikke inn, sier Kirkholm.
Trygg på vannet
– I tillegg til seriøse og viktige kurs som høyhastighetskurs og sikkerhetskurs, har vi også planlagt morsomme og alternative aktiviteter. Jeg anbefaler alle å følge med i sommer, både for kunnskap om hvordan man skal være trygg på vannet, men også for å trekke litt på smilebåndet.
Prosjektleder og digital markedsfører i Redningsselskapet, Ludwig Gjendemsjø, mener kampanjen er minst like viktig i år som de foregående to årene.
– Koronapandemien har sluppet det verste taket, men det er fortsatt mange som kommer til å feriere her hjemme. Sikkerhet til sjøs er uansett like viktig i Syden som her hjemme. Derfor er det helt gull å ha to som treffer målgruppen så bra som det Max og Torkel gjør, og vi ser at vi har lyktes ekstremt bra med å nå unge der de er, sier han.
– Vi gleder oss til nok en sommer med gode tips og råd til hvordan man både har det gøy og trygt i vannet. Slik får vi en sommer med færrest mulig ulykker, og mest mulig lek og moro, avslutter Gjendemsjø.