JCP PRAD ansetter tre TikTok-eksperter
–Vi tror på å skape innhold på målgruppens premisser, derfor må vi ha folk som skjønner hva som fungerer på TikTok.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Torkel Westby, Max Dahl Svendsen og Marcus Rooth er ansatt i PR-byrået JCP PRAD, opplyses det om i en melding. De tre skal hjelpe norske merkevarer med å bli mer synlige på den den raskest voksende medieplattformen i verden og Norge.
Byrået fikk i fjor mye oppmerksomhet for sin TikTok-kampanje for Redningsselskapet, som vant både gull og diplom under European Excellence Awards.
– Ekstrem etterspørsel
- Vi merker ekstrem etterspørsel etter både rådgivning og innhold til våre kunders TikTok-kontoer. Plattformen vokser i rekordfart og har blitt en viktig del av mediemiksen. Skal du treffe en ung målgruppe -du må være til stede der de unge er, og da er TikTok uunngåelig, sier byråleder Lars Eia Kirkholm.
– Resten av befolkningen har også fått øynene opp for TikTok, allerede er 8 prosent av alle nordmenn over 18 år på TikTok daglig, dette er bare begynnelsen. Fortsetter den samme farten er det ikke lenge før TikTok er like stort som Instagram, plattformen er ved å passere Twitter i Norge, fortsetter Kirkholm.
I tillegg til Redningsselskapet, har JCP PRAD utviklet TikTok-kontoer og innhold for kunder som OBOS, Røde Kors og Storytel.
Lars Eia Kirkholm sier de nyansatte TikTok-spesialistene allerede har flere spennende prosjekter på gang.
–Vi tror på å skape innhold på målgruppens premisser, derfor må vi ha folk som skjønner hva som fungerer på TikTok. Når vi slipper løs kreativiteten til disse, ser vi at de skaper engasjerende løsninger som treffer. Ved å bygge egne kontoer som matcher kundene får vi også bedre resultater enn ved å bare kjøpe plass hos en ekstern influenser, sier han.