Stereo Skis skilansering ble til OL-satsing
Det norske skimerket Stereo Skis og alpinlegenden Kjetil Andre Aamodt ønsket hjelp med å lansere sine nye racingski.
Det endte med at Stereo erklærte en jakt på første OL-gull på norske ski siden 1954, til massiv oppmerksomhet både fra nye og potensielle brukere, forhandlere, bransje- og nyhetsmedia, med nyhetsinnslag på NRK Dagsrevyen samtidig med lanseringsarrangementet, skriver Thomas Cappelen Malling i Spire Kommunikasjon i en pressemelding.
Onsdag holder tidligere alpint-stjerne Kjetil Andre Aamodt og Stereo Skis-gründer Jens Martin Johnsrud inspirasjonsforedrag på Årets Markedsfører i Oslo.
Ved å fortelle en historie om at Stereo Skis har som mål at de skal se en nordmann på norske ski på OL-pallen for første gang siden 1954, ønsket de å engasjere hele befolkningen, ikke bare sportsinteresserte.
Lanseringen ble dermed en redaksjonell sak med dekning av NRK Dagsrevyen, TV 2, riksaviser i tillegg til tradisjonelle sports- og bransjemedier.
– Norge skal fortsette å vinne gull i alpint. Men for første gang siden 1954 ønsker vi å utfordre verdenseliten med et norsk skimerke. Første mulighet er vinterlekene i 2026. Tanken på å få det til gir meg gåsehud, sier Kjetil André Aamodt.
– Når verdens mestvinnende alpinist får gåsehud, da får jeg det og. De beste resultatene får man når det er rom for å utfordre kunden, og når kunden er villig til å ta stilling til andre løsninger enn de så for seg, sier Thomas Malling, strategisk rådgiver i Spire kommunikasjon.
Et lanseringsevent ble arrangert i Oslo samtidig som nyhetssaken om OL-satsingen gikk på NRK Dagsrevyen. Blant gjestene var toppalpinister, media, forhandlere og fans av skimerket.
I tillegg til dette, bisto Spire Kommunikasjon med medieinnsalg, fotografering, utvikling av logo for OL-satsningen «Alpha Project». I skrivende stund utvikler Spire et globalt realityseriekonsept med utgangspunkt i målet om OL-seier, strategisk knyttet opp mot forhandlere og resorts/destinasjoner i Europa og USA samt befolkningene i disse landene.