- Drømmen min har hele tiden vært å kunne leve av å fortelle historier gjennom foto og video.

POWER ansetter Simon Lindbäck for å ta dem til nye rekorder på TikTok

– Etter gode TikTok-erfaringer hos det danske teamet i POWER, rulles nå POWER-kontoen ut i Norge også.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi ser at TikTok utfyller kanalene våre godt. Derfor er vi veldig glade for å ha få Simon på POWER-laget, sier Johannes Ittelin-Brynildsen, nordisk markedssjef i POWER i en pressemelding.

Inntoget i TikTok er en del av POWERs nye kommunikasjonskonsept «Low prices – it’s electrifying».

Må nå ut til hele befolkningen

– For å nå ut i TikTok kreves godt innhold og høy underholdningsfaktor. Når vi stiller høye innholdskrav i TikTok gir det oss en arbeidsmetodikk som er verdifull for våre andre sosiale kanaler, nemlig at vår kommunikasjon skal lages på publikums premisser – det skal rett og slett oppleves mer «electrifying», sier Ittelin-Brynildsen.

– Vi ønsker at folk i alle aldere skal ha POWER som sin elektronikk-, hvitevare og kjøkkendestinasjon. Derfor må vår kanalstrategi sørge for at vi når ut til hele befolkningen, og TikToks muligheter til å nå ut bredt gjennom godt innhold, er grunnen til at kanalen er interessant for oss, sier han.

Simon Lindbäck har tidligere jobbet med innholdsproduksjon gjennom eget selskap og sin profil «@bybackery», og har erfaring med en rekke formater og kanaler. Det siste året har han særlig jobbet med Instagram Reels, TikTok og Youtube.

Kan bli bedre i alle ledd

- Drømmen min har hele tiden vært å kunne leve av å fortelle historier gjennom foto og video. Interessen fikk jeg da jeg studerte og jobbet i Kina, og siden det har jeg lekt meg på egenhånd. Jeg har jobbet med innhold for mange kunder gjennom mitt eget selskap, men å få jobbe med og for et så stort selskap som POWER blir en morsom utfordring. Ambisjonen min er å lage innhold som slår rekorder, sier han.

Satser på flere fronter

Lindbäck startet i jobben som nordisk innholdsskaper 1. august, og skal blant annet være en sentral bidragsyter i arbeidet med employer branding i POWER.

POWER tråkker opp mange nye stier dette året, med nytt reklamekonsept, maskot og ved å ta i bruk nye kanaler.

- Selv om POWER har vokst så det knaker, er det potensiale i å øke kvaliteten i alle ledd av markeds- og kommunikasjonsarbeidet

Powered by Labrador CMS