
Trøndelag fylkeskommune ble årets markedsfører
Stakk av med lokal pris.
Robert Millar-prisen, også kjent som Årets markedsfører, ble fredag delt ut under det årlige høydepunktet for markedsførere i regionen – Markedskonferansen, i regi av Trondheim Markedsforening.
Prisseremonien fant sted i Britannia Hall, med hele 260 deltakere i salen – noe som markerer ny deltakerrekord for femte år på rad.
Prisen, som er oppkalt etter en pioner innen norsk markedsføring, tildeles en aktør som har utmerket seg gjennom ekstraordinær innsats, tydelig strategi og kreativitet i sitt markedsføringsarbeid.
– Det var knallsterk konkurranse i år, med flere meget solide caser blant finalistene, sier juryleder Mats Muri Løberg i en pressemelding.
I tøff konkurranse med både Rosenborg Ballklub og NTE, var det Trøndelag fylkeskommune som til slutt stakk av med seieren.
– Både Rosenborg og NTE har levert markedsføring på skyhøyt nivå som har truffet det trønderske hjertet. Likevel lot juryen seg imponere over hvordan Trøndelag fylkeskommune skapte en kampanje som satte psykisk helse på dagsorden – på en måte som både var inkluderende og tilpasset hele regionen. Gjennom en kombinasjon av varme budskap, ekte trønderske historier, fysiske aktiviteter og en tydelig visuell identitet, har de truffet blink, sier Løberg.
I tillegg til heder og ære mottar vinneren en byste av Robert Millar og annonsekroner til en verdi av 200 000 kroner, sponset av Adresseavisen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no