Cecilie Sørum Eriksrud, Max Social. På scenen.
Cecilie Sørum Eriksrud, daglig leder i Max Social.

Max Social solgt fra VGTV

Fikk nye eiere fra årsskiftet. 

Publisert Sist oppdatert

– Vi merker lite til endringen bortsett fra at jeg har fått ny styreleder, som og har vært min sjef tidligere.

Funkygine ble folkets favoritt for fjerde gang på rad i fjor. Ved nyttår gikk hun til Max Social, som nå er solgt fra VGTV til Schibsted.

Det sier daglig leder Cecilie Sørum Eriksrud til KOM24. 

Fra årsskiftet ble Max Social en del av Schibsted, etter å ha vært under VGTV sin paraply siden oppstarten for tre år siden.

– Det er veldig lite endring, vi er fortsatt et eget AS og har bare endret eier innen samme konsern.

Hun sier det hele er veldig udramatisk for dem og de merker ikke noen endring i hverdagen. 

– Det jeg kan si at det har vært fint å ha VGTV som eier, men vi har en voksende og mer differensiert portefølje av profiler enn for tre år siden og vi ser at synergiene mot Schibsted og marketing services er større. Det var bakgrunnen for en helt naturlig flytting fra VGTV til Schibsted, sier hun.

Profilene til Max Social er blant andre Funkygine, Oskar Westerlin, Vegard Harm, Erik Follestad og Ida Fladen.

I 2022 omsatte Max Social for nesten 44 millioner kroner. Eriksrud vil ikke gå i detaljer, men sier at 2023 var veldig bra år for dem, men at hun er veldig spent på hva som venter dem i 2024 og peker på at det var et turbulent annonsemarkedet i fjor. 

Samtidig peker hun på at det er flere og flere som velger å ha influensermarkedsføring som en del av markedsbudsjettet.

– Så selv om det er volatilt i reklamemarkedet, så lever vi fint i det, sier hun og sier at de er ambisiøse og forventer vekst i år. 

Samtidig som Max Social gikk fra VGTV til Schibsted, fikk de og inn Funkygine som en av sine nye profiler.

Hun kan vinne pris som Folkets favoritt for femte år på rad på fredagens VIXEN Awards. 

– Det er alltid gøy å få bekreftet at vi har flinke profiler. Vi heier på Jørgine, men det er blitt et høyt nivå blant influenserene i Norge, noe som er utrolig gøy og bra for kategorien. Så at hele bransjen blir mer proff og enda flinkere til å lage innhold heier vi på, men selvsagt heier vi mest på våre egne profiler, sier hun.

Powered by Labrador CMS