På det norske laget har Redgert Comms fått med seg Silje Pauline Killi, Mai Britt Hellenes og Ida Broen.

Redgert Comms til Norge: – Vanvittig start

Det svenske byrået har etablert seg med kontor i Oslo på grunn av den økende etterspørselen fra kunder på det norske markedet.

Publisert Sist oppdatert
Silje Pauline Killi, Account Manager i Redgert Comms.

For sju år siden så Daniel Redgerts kommunikasjonsbyrå, Redgert Comms, dagens lys. Fra å ha åpnet sitt første kontor i Stockholm, har byrået etablert seg i London, Los Angeles, New York, Helsinki, Berlin og nå – i Oslo.

– Vi har fått en vanvittig bra start, sier Silje Pauline Killi, Account Manager i Redgert Comms. 

De har allerede flere store merkevarer i kundeporteføljen, som TikTok, Loreal, Uggs, Kari Traa, CeraVe, Layered, Nick's og Gymgrossisten.

– Helt avgjørende

Killi har vært frilanser for Redgert Comms så langt, og har bistått byråets virke på det norske markedet i nesten fire år nå. 

– Da jeg startet, var vi rundt ti personer, men i dag er vi totalt 86 ansatte hos Redgert Comms. Den raskeste veksten opplever vi nå i USA, med suksesser som Djerf Avenue, Caia Cosmetics og Aim'n sitt samarbeid med Jennifer Lopez, sier hun og legger til:

Mai Britt Hellenes, Senior PR Manager i Redgert Comms.

– For å oppnå det samme i Norge, er det helt avgjørende å ha en tilstedeværelse her.

På det norske laget har Redgert Comms også headhuntet Mai Britt Hellenes fra Hill & Knowlton og PR-konsulent Ida Broen.

– Det var et tilbud som var lett å si ja til. Redgert er et hybridbyrå som er like sterke innen livsstilssegmentet som på næringslivs-, tech- og oppstartsfronten, sier Hellenes, Senior PR Manager hos Redgert Comms, og legger til: 

– Vi tilbyr alt fra kommunikasjon, strategi og PR til eventplanlegging. Når vi har alt under ett tak, trenger ikke kundene å lete andre steder. 

– Klart skille 

Som influenser har Broen tidligere samarbeidet med Redgert Comms på flere prosjekter. Nå har hun blitt hentet inn som account director for å jobbe med PR-strategier, arrangementer og influenser-markedsføring.

På Instagram har hun samarbeidet med store merkevarer som Apple, Tesla og Porsche.

Ida Broen, Account Director i Redgert Comms.

– Det skal være et klart skille mellom jobben jeg gjør i Redgert og min profil på Instagram, sier Broen, som jobber i en 60 prosent stilling. 

Dette er ikke nytt for henne. Før jobbet Broen som konsulent i Brandpeople, tidligere kjent som Anti Brandpeople. Hun ser verdien av å opprettholde aktiviteten sin på Instagram, både for seg selv og for byrået. 

– Jeg ser på det som en fordel å være på begge sider av bransjen. Gjennom arbeidet mitt som profil er jeg godt kjent med bransjetrender som stadig endres, og dette styrker meg i rollen min her, sier hun og avslutter:

– Jeg er veldig stolt av den strategiske oppbyggingen av min profil. Jeg har bevisst valgt å ikke samarbeide med for kommersielle kunder som ikke passer til min merkevare eller delta i feil realityprogrammer som kan skade merkevaren min. Med bachelorgrad fra Westerdals og erfaring fra byrå, føler jeg meg godt forberedt.

– Spennende tider fremover

Redgert Comms er et svensk byrå som grunnlegger Daniel Redgert startet i 2017 i Stockholm.

Daniel Redgert sier til KOM24 at de har jobbet mot Norge siden starten. 

– Nå, med eget kontor, kan vi satse i enda større grad på det norske markedet og etablere en tydelig tilstedeværelse i Oslo, sier Redgert og legger til:

– Med et sterkt faglig team på plass er vi klare for samarbeide med kunder innenfor både livsstil, tek og næringsliv.

Linn Persson, head of expansion, sier at det var naturlig å åpne et kontor i Oslo gitt etterspørselen fra kunder på det norske markedet.

Linn Persson, Global Head of Expansion, Redgert Group.

– I flere år har vi samarbeidet med andre konsulenter og partnerbyråer for våre kunder med prosjekter i Norge, men nå, i tråd med Redgert Comms' vekstreise, er det spennende tider fremover, sier Persson og avslutter:

– Interessen vi har mottatt etter åpningen viser at det var riktig beslutning å etablere et sterkt team i Oslo.

I mai utvider byrået ytterligere ved å åpne kontor i København.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS