Hyper får egen fagleder for AI og ny markedssjef
AI-verktøy har blitt en viktig og naturlig del av hverdagen til alle ansatte i byrågruppen.
Hyper satser videre på AI og gir Anne Marte Smebye rollen som fagsjef for kunstig intelligens. Henriette Numme blir ny markedssjef.
Egen AI-gruppe
AI er et viktig fagfelt for Hyper, og det siste året har Smebye og resten av Aheads faggruppe for kunstig intelligens lagt ned mange timer arbeid for å ligge foran når det gjelder bruk av teknologien.
AI-verktøy har som følge av dette blitt en viktig og naturlig del av hverdagen til alle ansatte i byrågruppen.
– Som så mange sier, vi kommer ikke til å bli erstattet av kunstig intelligens. Vi kommer til å bli erstattet av noen som bruker kunstig intelligens. Derfor har vi i Hyper og Ahead vært på og virkelig satt oss inn denne teknologien tidlig, forteller Smebye i en pressemelding.
Siden oppstart har faggruppen utviklet og implementert AI som et arbeidsverktøy på tvers av hele byrågruppen. Med i AI-gruppen er også kreativ leder Kristian Schøning-Kristiansen og art director Dennis Tönnkvist fra Hyper.
- AI har veldig raskt blitt en naturlig del av arbeidshverdagen her hos oss, og med Anne Marte i spissen trykker vi enda hardere på gassen med fokus på å fortsette med styrking av kompetansen og utvikling av tjenester til beste for kundene våre, sier Anders Waage, byråleder i Hyper.
Anne Marte har de siste to årene jobbet som innholdsrådgiver i Hyper, og har tidligere erfaring fra både Skift, Kitchen og SMFB.
Skal vise hva Hyper er god for
Hypers nye markedssjef hentes også fra interne rekker. Henriette Numme har bakgrunn fra Schjærven Reklamebyrå, og har de siste tre årene jobbet som innholdsrådgiver i Hyper.
Nå skal hun sørge for at byrået ikke blir skomakerens barn.
– Arbeidet med egen merkevare er kjempeviktig. Vi må få frem den sterke kreative kompetansen som er på huset, som folk ikke nødvendigvis kjenner til. Hyper har mange dødsflinke fagfolk og det skal vi virkelig få synliggjort fremover, forteller Numme.
Hyper jobber etter noe de selv kaller «Hypermetoden», et samspill mellom innholdsrådgivere og kreatører som syr innhold og kreativitet sammen hele veien i kundereisen. En av Nummes viktigste oppgaver blir å for alvor gjøre denne metoden kjent.
– Vi ser at markedet responderer veldig godt på verdibudskapet vårt. Nå skal vi ta ordentlig eierskap til det vi gjør best. Bransjen, kunder og konkurrenter skal ha oss top of mind når de skal finne sitt nye byrå eller søke seg til en ny arbeidsplass. Jeg gleder meg til å ta fatt på arbeidet, avslutter hun.