Nå er Wepost lansert: – Det føles fantastisk
Benjamin Bekken og resten av gjengen bak Wepost er endelig i mål med lansering. Nå kommer jobben med å selge inn KI-plattformen.
Det er nå godt over ett år siden Benjamin Bekken begynte arbeidet med plattformen Wepost sammen med medstudenter på entreprenørskolen ved NTNU i Trondheim.
Nå er KI-plattformen lansert. Wepost spesialiserer seg på produksjon av organisk innhold til sosiale medier.
– Det føles fantastisk å endelig ha lansert. Vi har jobbet utrolig hardt og det har vært noen veldig lange dager. Så nå er vi endelig på en plass der vi ønsker å være. Nå starter en ny fase og vi må omstille oss fra å kun bygge, til å fokusere mer på salg og markedsføring, så det blir utrolig gøy!, skriver Bekken i en e-post til KOM24.
I januar har de i gjennomsnitt jobbet i 16 timer hver dag, og brukt mye tid på kontoret, skriver Bekken videre.
Da KOM24 møtte han i april i fjor, var de inn i en spennende fase der de prøvde å skaffe finansiering fra eksterne investorer.
– Feedbacken var gjennomgående at teamet var spennende, med en utrolig god case. De manglet bare å se at teknologien og brukerne var der også. Vi har derfor jobbet iherdig med å bygge teknologien til å være på en plass der vi kan ta i mot mange flere brukere enn tidligere, skriver Bekken nå.
Nå skal de igjen ute på pengejakt, slik at de kan skalere opp til neste nivå og få flere brukere.
– Før lansering hadde vi litt over ti enterprise-kunder, og tre dager etter lansering fikk vi inn hele 500 brukere på plattformen som har skapt over 700 poster. Det er utrolig gøy! Og tallet blir bare høyere som dagene går, skriver Bekken.
Lørdag 25. januar arrangerte Wepost en lanseringsfest på Gründergarasjen i Oslo. Der fikk de selskap av rundt 75 gjester, som var alt fra investorer, markedsførere og andre fra nettverket deres.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no