Sivert Ridderseth ser på LinkedIn som en nøkkelressurs for å tjene penger.

Byrået til skoleeleven vokser i rekordfart: – Omsatt for over 600.000

I januar vokste selskapet med 54 prosent fra desember.

Publisert Sist oppdatert

Markedsføringsbyrået Curve.no så dagens lys i fjor og har opplevd rask vekst. 

Siden oppstarten sommeren 2023 har selskapet omsatt for over 600.000 kroner. I den første måneden, august, omsatte selskapet 16.000 kroner, mens i januar kunne duoen vise til en månedlig inntekt på 166.000 kroner.

Av denne summen utbetalte hver av de 18 år gamle gründerne, Sivert Ridderseth og Alex Andreessen, 63.500 kroner til seg selv gjennom sine egne enkeltmannsforetak i januar. 

– Vi har få utgifter og investerer i videre vekst, forklarer Ridderseth. 

Tar kontakt på video

Selv om noen kanskje vil se på alderen deres og avfeie dem, føler videregåendeelevene at resultatene og tilbakemeldingene snakker for seg selv.

– Hvordan skiller dere dere ut? 

– Vi har fokusert på å skille oss ut fra starten av. Vår tilnærming gjenspeiles i hvordan vi tar kontakt med bedriftene, vår aktivitet på Linkedin, og vår rapporteringsmetodikk, sier Ridderseth og legger vekt på å være proaktiv i å tilby innsikt og nye fremgangsmåter for bedrifter de ønsker å samarbeide med.

Ridderseth sier at de ikke bruker mye tid på å analysere konkurrenter og lignende, men heller fokuserer på det de gjør. 

– Vi får ofte ros for den første meldingen vi sender til bedrifter. Folk synes den er kreativ og underholdende, sier han. 

Ved å inkludere en analysevideo, viser markedsføringsbyrået effektivt konkrete resultater. Allerede ved første interaksjon har de fått verdifulle innsikter fra teamet.

– Liker ikke å bli solgt på LinkedIn

Ved å være aktive på LinkedIn, vil Ridderseth eliminere behovet for den innledende usikkerheten om hvem de er og om de er til å stole på.

– Merkevarens definisjon omfatter den samlede oppfatningen man har om en person, et produkt, et selskap eller en organisasjon, sier han.

Ridderseth har utarbeidet et omfattende ti-siders dokument som inneholder «alt du trenger for å ta annonsene dine til det neste nivået innen 28 dager», en tilnærming han kaller «Curvemetoden». 

På LinkedIn kjørte han en kampanje der han tilbød dette dokumentet helt gratis i løpet av en uke. Deltakerne fikk tilsendt dokumentet ved å kommentere «case». Kampanjen fikk masse spredning, og genererte hele 327 kommentarer.

– Folk liker ikke å bli solgt på LinkedIn. De foretrekker å lære til sin egen fordel. Men hvis man for eksempel unngår direkte salgsprat og heller deler en case, slik vi har gjort, som også resulterer i flere kunder i etterkant, så tilfører man enda mer verdi, sier han. 

Han nevner at å ha en case som demonstrerer nøyaktig resultatene de har oppnådd for en nettbutikk, og deretter forklarer og begrunner hvorfor de gjorde det, bidrar til å bygge tillit. De er veldig åpne om metodikken sin, og det har vist seg å fungere bra for dem og gi dem mange fordeler.

– En kunde solgte for 440.000 kroner fra 45.000, deler Ridderseth og viser til Cosmed Beauty Shop, en nettbutikk som selger hudpleie. 

– Hvis du vil lykkes

I dag samarbeider de med bilbutikken Harila, eiendomsselskapet Propr.no, privatskolen ASK Privatist – bare for å nevne noen. 

– Jeg begynte med dette da jeg var 16 år gammel, og det er ganske morsomt å forestille seg en 16-åring diskutere forbedringer med sjefer, når min eneste reelle arbeidserfaring var fra Operasjon Dagsverk, sier Ridderseth.

Fra kontoret i Tromsø lander han kunder gjennom LinkedIn, mens Andreessen jobber fra Paraguay, hvor han og familien bor.

Han har selv over 3370 følgere, og bruker mange timer på plattformen hver dag. 

– Uten LinkedIn hadde jeg ikke kunnet vise til disse resultatene. Det er en plattform som er full av gründere, bedriftsledere og profesjonelle. Det er det ideelle stedet å være hvis du vil lykkes innen digital business, avslutter Ridderseth. 

Powered by Labrador CMS