Disse seks byråene kjemper om Gullfisken
POL, Morgenstern, TRY, Alexander Reklamebyrå, Per Høj og Anorak – har alle muligheten til å sikre seg Gullfisken neste måned.
Reklamebyråene bak de 12 sølvfiskene kjemper om den gjeve prisen, når fjorårets beste reklamefilm skal kåres, lørdag 4. februar under «Gullfisken».
Juryen har kåret 12 sølvfisker fra reklamefilmene som har blitt vist på TV 2-kanalene i løpet av 2022, og nå er det seerne som skal stemme frem vinneren.
Lørdag 4. februar leder Simon Nitsche den direktesendte festaftenen for reklamebransjen, nemlig «Gullfisken».
Programleder Nitsche har alltid satt pris på reklame som treffer.
–Da jeg var åtte år, satt pappa og jeg og ventet på at Lottos «Ballroom Blitz» skulle komme på i reklamepausen. Vi elsket den. Fortsatt lages det reklamer du håper skal dukke opp i pausen, og de tror jeg det er viktig at bransjen klarer å skape. Det er de vi skal hylle på Gullfisken, sier han, i en pressemelding.
Videre i meldingen loves det en festaften fylt med underholdningsoverraskelser – og ikke minst reklameparodier.
–Jeg tror det er mange som gleder seg til reklameparodiene, og jeg føler vi har gitt litt ekstra kjærlighet til disse i år.
«Gullfisken» sendes direkte fra Chateau Neuf, lørdag 4. februar kl. 22.15, og på TV 2 Direkte og TV 2 Play.