F.v. Cecilie Eriksrud (Director of Sales and Brand Development hos Schibsted Marketing Services, Anders Ingebrigtsen (Juryleder, Årets Markedsfører), og Daglig leder i MFO, Anna Hvinden.

Disse fem skal knive om å bli «Årets Markedsfører»

Vinneren krones med én million i annonsekroner hos Schibsted.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

For 22. gang skal MFO dele ut tittelen «Årets Markedsfører», og juryen har den siste tiden gjennomgått en rekordhøy bunke med søkere til MFOs (Markedsføringsforeningen i Oslo), «Årets Markedsfører».

– Jeg vet at dette er en høythengende pris for markedsførere, sier daglig leder i MFO Anna Hvinden til KOM24, som gleder seg stort til å samle bransjen igjen til en dag med kåring, fag og mingling.

De fem finalistene er Meny, Bufdir, Bulder Bank, Redningsselskapet og Posten, som alle skal presentere sine caser på konferansen som holdes på Christiania Teater 31. mars.

Sterke søknader

Juryen som har avgjort hvem som representerer de 5 finalistene i kåringen, skal også avgjøre hvem som til slutt stikker av med seieren og blir kåret til Årets Markedsfører 2021.

Nestleder i MFO sitt styre, Anders Bakke Ingebrigtsen leder årets jury. Han jobber til daglig som VP Marketing i reMarkable og er imponert over årets søkere:

Juryen:

● Anders Bakke Ingebrigtsen (juryleder), VP Marketing, reMarkable

● Trond Blindheim (fagleder), Høyskolen Kristiania

● Helene Johnsen, Tekna - Direktør for marked og medlemsservice

● Camilla Martinussen, Managing Director, Goods

● Torgeir Vierdal, Byråleder i Anorak

● Kristian Bye, CEO i BEDD

● Hilde Haugen Kallevig, VP Head of Brand and Marketing i Hydro

● Dag Robert Jerijervi, Journalist i Kampanje

● Margrethe Solvang, Partner Lead i Google

● Andreas Mjelde, Co-founder Two

● Agnes Bing Orgland - Marketing Manager NATURLI' i Orkla

– For juryen er det både en stor ære og spenning i å vurdere et så stort spekter av godt marketingfaglig arbeid. Vi har fått inn sterkere søknader enn noen gang og disse fem finalistene representerer for oss det ypperste markedsføringsbransjen har å by på.

Merkevarene som er valgt viser innsiktsbasert, systematisk og helhetlig arbeid gjennom året.

– Rett og slett solid merkevarebygging som har skapt resultater. Vi gleder oss til å lære mer av alle disse fem merkevarene.

Deler ut million-premie

Nytt av året er en svimlende høy premiesum. I samarbeid med Norges største mediehus, Schibsted, vil årets vinner få synlighet til en verdi av 1 million kroner. Premien skal være med på å eskalere og forsterke Årets Markedsfører til videre vekst.

– Vi har aldri delt ut en premie, foruten heder og ære. I år stikker vinneren av med en annonsepremie, levert av Schibsted til en verdi av én million kroner.

Gjesteforelesere:

  • Ørnulf Johnsen (CEO i &Co)
  • Cecilie Sørum Eriksrud (Schibsted)
  • Christian Nordby Bø (Mindshare)
  • Hanne Eilen Lohne (Schibsted)
  • Ana Rodic (Global Marketing manager I Tuborg og Carlsberg)

En sum Hvinden tror er stor uansett merkevare og budsjett.

– Og annonsepremien gjelder ikke «bare» for Schibsteds flater, de vil også tilby sin kompetanse for å forvalte premien på best mulig måte, tilpasset merkevarene marked og behov.

Full Schibsted-tilgang

For vinneren velger selv om premien skal brukes til å nå bredt ut i befolkningen, om det skal spisses mot definerte målgrupper, eller om det skal aktiveres mot eksisterende kundebase.

– Uavhengig av KPI, får vinneren tilgang til Schibsted sitt salgsteam, rådgivere, produktspesialister og analyseteam, for å planlegge, gjennomføre og måle kampanjen på best mulig måte, sier Cecilie Eriksrud, Director of Sales and Brand Development hos Schibsted Marketing Services.

Merkevarene vil dele sin innsikt og strategi, og hvordan de har oppnådd gode resultater gjennom merkevarebygging.

Innen en vinner kåres vil det være faglig innhold med ulike gjesteforelesere.

Powered by Labrador CMS