Bring og POL løfter direkte markedsføring til reality-stjernestatus i verdens første DM-reality
I DM-mesterskapet konkurrerer fire team fra reklame- og mediebransjen om hvem som er best i direkte markedsføring.
Bring Norge og POL står bak verdens første DM-reality.
Gjennom fire episoder må deltakeren kjempe seg gjennom harde konkurranser der målet er å vise hvem som kan mest om direkte markedsføring, utført på en ganske indirekte måte.
– Det er rart at vi ikke har hatt en konkurransedrevet reality for vår bransje før. Folk har jo mast om dette i årevis. Men endelig kan vi si: Nå har vi en konkurransedrevet reality for vår bransje, sier Børre Jensen, fagansvarlig i Bring i en pressemelding.
– Nå blir det spennende å se hvordan programmet, profilene og konkurransene blir tatt mot av folket i bransjen, legger han til.
Team Per Høj
Kreativ leder Øyvind Waage og kreatør og tekstforfatter Mads Rønold stiller med stor selvtillit etter å ha hanket inn flere priser for sine DM-kampanjer tidligere.
– Det var gøy å være med! Selv om man vil vinne, så er det jo tull, men selv om det er tull, vil man jo vinne, sier Waage til KOM24.
Team TRY
Tekstforfatter Thea Iversen og kreatør Nicklas Hellborg har sett utallige reality programmer for å forberede seg for livet i «bobla».
Til Kreativt Forum raser Iversen mot produksjonen, og reagerer på måten hun blir fremstilt i løpet av sin tid i Bring-huset. Men til KOM24 er historien en annen:
– Det at jeg er misfornøyd var bare en spøk for å spille på alle klisjeene i et reality-konsept. Det er altså ingen dramatikk eller konflikt, bare gøy, avslører hun.
Team PhDS
Digitalrådgiver André Skoog og rådgiver Sindre Johansen er godt strategisk forankret og kaller seg selv for «underdogs» i konkurransen.
– Utrolig morsomt å være med på. Veldig lærerikt, og ikke minst har jeg fått meg venner for livet! Dersom man lurer på hva man skal se på denne taco-fredagen så kan verdens første DM-reality være et godt alternativ, skriver Johansen på sin LinkedIn-profil.
– Jeg synes det var utrolig gøy først og fremst! Og det var et veldig proft opplegg, Sier Skoog til KOM24.
Skoog gleder seg over Bring's forsøk på å fremme DM-konseptet på ulike måter og beskriver dette som en svært kreativ tilnærming
– Jeg hadde ikke forventet det da vi kom til innspilling, men gøy var det, avslutter han.
Team Student
Iselin Dalaaker og Karoline Mikkelsen kommer rett fra skolebenken til DM-Mesterskapet.
Nå er kreatørduoen på plass i We Are Live (WAL).
– Dette er det morsomste vi har hatt det edru! Det er tomt og trist på utsiden av reality-bobla, men heldigvis har vi vennskapene vi knyttet på sett. Hatten av til Magga & Anders, POL og Bring, sier Dalaaker til KOM24.