Samler de største influencer-nettverkene på et sted
Try Opt er den nyeste kunden.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Som byrå er vår jobb å skape best mulig resultater for våre kunder, og bidra til at de oppnår sine mål. For å klare dette er vi avhengig av god innsikt og tett samarbeid med alle aktører i bransjen, sier performance rådgiver i TRY Opt, Anine Andrea Namork i en pressemelding.
Mediebyrået TRY Opt har nylig inngått et partnerskap med inzpire.me.
– God kunnskap
– Å gjennomføre influencer-kampanjer er omfattende. Vi inngår samarbeid med mennesker som kommuniserer på vegne av merkevaren. Det innebærer at vi er nøye på å ha god kunnskap om profilene før vi inngår samarbeid, sier Namork i TRY Opt.
Teknologiplattformen inzpire.me ble etablert i 2016 av Mats Lyngstad og Marie Mostad.
De inngikk sitt første samarbeid med influencer-nettverket Nordic Screens i 2019, og siden det har 20 flere norske influencer-nettverk valgt å tilgjengeliggjøre sine profiler på inzpire.me-plattformen.
Med på laget har de det Schibsted-eide influencer-nettverket Max Social som representerer profiler som blant annet Stian Blipp, Emilie Nereng, Morten Hegseth, Vegard Harm, Norge Jodel og Oskar Westerlin.
Nøyaktig og pålitelig innsikt
– Med Max Social i Schibsted har vi skapt en forretningsmodell med fokus på distribusjon av kommunikasjon. Sammen med inzpire.me tilbyr vi våre kunder en transparent kjøpsprosess med effektive innsikts- og analyse verktøy som sikrer optimal bruk av kundens investering, sier daglig leder Marte Schei i pressemeldingen.
Ved hjelp av førstepartsdata kan brukere av inzpire.me få tilgang til nøyaktig og pålitelig innsikt fra influensere og resultatene de genererer for kampanjer gjennom YouTube og Instagram APIer.
Blant de som bruker tjenesten allerede er Nordic Screens som i fjor samlet all sin virksomhet rettet mot kommersielle målgrupper under avdelingen simpl.
– inzpire.me komplementerer vårt arbeid ved å tilby et verktøy som gjør det effektivt å hente ut oppdatert og nyansert innsikt. I tillegg arbeider vi sammen på flere spennende kampanjer som er tilpasset våre profiler, og sammen kan vi bistå til å gjøre bransjen mer transparent, resultatorientert og fremoverlent, sier Karoline Smådal, talentsjef hos simpl.