Elg laget kanalstrategi for Jif på TikTok, hvor målet med innholdet var å gjenspeile humoristiske og hverdagslige situasjoner rundt vasking. Bidraget er nominert til TikTok Ad Award 2023.

TikTok Ad Award: Her er de norske nominerte

De beste kreative kampanjene på TikTok i Norden skal kåres, og blant de nominerte finner vi bidrag fra TRY, Schjærven og Elg.

Publisert

TikTok lanserer TikTok Ad Award 2023 for andre gang. Prisen skal feire kreativt innhold fra selskaper og merker på plattformen, og prisene gis til de som best utnytter TikTok-fellesskapet og flytter grensene for kreativitet.

Med The TikTok Ad Award 2023 ønsker plattformen å feire noen av de beste kreative kampanjene som skiller seg ut på TikTok. 

– Det er fantastisk å se hvordan merker i Norden bruker TikTok for å øke bevissthet og samfunnsengasjement på nye autentiske, kreative og underholdende måter, sier Liv Sandberg, Head of Global Business Solutions Central Europe & Nordics, TikTok i en pressemelding. 

De norske nominerte

På listen over de norske finner vi blant annet: 

OMD, det kreative SoMe-byrået Elg og in-house kompetanse fra Orkla Home & Personal Care med kampanje for Jif/Orkla Home & Personal Care i kategorien «Greatest Creative». 

Denne prisen feirer merkevarene og byråene som tør å utfordre grensene for kreativitet, med TikTok-annonser som virkelig er tilpasset plattformen. 

TRY sammen med Essence Mediacom for IKEA er også nominert i kategorien.

Re:Media og reklamebyrået Schjærven for XXL i kategorien «Greatest Performance»

Denne kategorien feirer den målbare effekten av betalte TikTok-kampanjer og fremhever merkevarene som har benyttet TikTok til å forbigå sine mål i nedre del av trakten. 

TRY Opt for LIMPI Music er nominert i årets nye kategori «Greatest Small Business». Det er også Makeup Mekka. 

Prisen feirer merkevarer med færre enn 50 ansatte som har utnyttet TikTok-annonser for å oppnå sine kampanjemål. 

Den beste kampanjen

Juryen består av markedsførere og kreative profiler fra byråer og selskaper, inkludert norske Elke Vindenes, kreativ direktør hos TRY Opt, Mirjana Stanisicm, innholdsskaper hos Nord DDB, TikTok-skaper Aya El-Samaraai, Anna Hestad, COO og partner i BEYOND11 og andre.

I tillegg til æren og statuettene, vil vinnerne motta en premier på opptil 50 000 dollar utbetalt i annonsekreditt på TikTok. 

Vinneren av kategorien «Greatest TikTok» får tur til Amsterdam, hvor de skal konkurrere mot resten av de europeiske vinnerne: 

Alle innsendinger på tvers av kategoriene vil automatisk bli vurdert for den overordnede hovedprisen. Prisen tildeles den beste kampanjen totalt sett.

– Vi ser etter kampanjen som virkelig engasjerte seg i TikToks fellesskap, kreativitet og trender for å inspirere til glede og skape kulturelle øyeblikk.

Prisutdelingen holdes i Stockholm 25. oktober. Vinnerne deles under utdeling samme dag. 

Powered by Labrador CMS