BankAxept er på lufta med sin største B2B-kampanje noensinne
Det er ikke alle bedrifter som er klare over hvilke fordeler man har med BankAxept som betalingsløsning. Det skal en ny B2B-kampanje signert Anorak NoA og Publicis Starcom endre på.
BankAxept er på lufta med sin største bedriftskampanje noensinne for å minne bedriftseiere over hele det ganske land om hvilke fordeler det er for både dem og for kundene deres igjen å bruke BankAxept som betalingsløsning.
BankAxept har siden etableringen på 1990-tallet vært drevet som en felles infrastruktur eid av alle bankene i Norge.
– Men BankAxept er mer enn infrastruktur. Vi er også hele Norges betalingskort, og en garantist for knirkefri betaling for bedriftene og deres kunder, sier Ida Håvik, leder for marked og kommunikasjon i BankID BankAxept AS i en pressemelding.
Det er moralen
Det er fem år siden de sist var ute og snakket om BankAxept i en nasjonal kampanje.
– Det er gledelig å kunne henvende oss til alle bedriftene der ute, og minne dem på fordelene ved å bruke BankAxept fremfor andre globale betalingsaktører, fortsetter Håvik.
Ideen er å vise hva som kan skje hvis bedriftseiere må tenke på betalingsløsninger i stedet for hårvask, pølseservering og familieportretter.
– Moralen? Bytt til BankAxept, så får du mer tid til å tenke på det du egentlig skal tenke på. «God butikk for din butikk» som vi kaller det, sier Lars Holthe og Peter Power, kreativt team i Anorak NoA.
Største bedriftskampanje noensinne
Anorak har tatt tak i innsikt om målgruppen, og har jobbet integrert med BankAxepts nye merkevareplattform.
Ved bruk av kreativitet håper betalinggsystemet å nå ut til en svært viktig målgruppe, nemlig alle de små og mellomstore bedriftene i alle kriker og kroker i landet vårt.
– Veldig mange av disse vet ikke at det kan være mye å spare ved å ta betalt med BankAxept, og at vi både har raskere oppgjør og reserveløsning. Så må jeg bare legge til at vi er veldig stolte av å få vår største bedriftskampanje noensinne på lufta. Det er stort for oss, sier Anne Bergwitz- Larsen, markedsansvarlig for BankAxept.
Filmene er produsert av Anorak Film med Martin Iversen på regi. Kampanjen lanseres i uke 41 og skal rulle og gå på TV, radio og digitalt for å engasjere bedriftseiere over hele landet.