Illustrasjonsbilde av Tiktok-bruk.
TikToks nye søkeannonseveksling gir ytterligere styrke til merkevareoppdagelse.

Ny funksjon lar merkevarer vise annonser i TikTok-søk

TikTok lanserer Search Ads Toggle i Norge – en ny måte som lar annonsører plassere annonsene sine på TikToks søkeresultatside.

Publisert

Folk går til TikTok for å bli underholdt og oppdage nye ting. Og det er ikke bare For You-feeden; TikTok tilbyr også en kraftig søkeopplevelse, der brukere kan finne all slags informasjon. 

Ifølge en studie oppdager 58 prosent av TikTok-brukere nye merker og produkter på plattformen. 1,5 ganger mer enn andre plattformbrukere. 

Derfor lanserer TikTok en ny funksjon som lar merkevarer vise annonser i TikTok-søkeresultater. Søkeannonsevekslingen utnytter annonsørenes eksisterende feedintegrerte annonser for å vise annonser sammen med organiske søkeresultater fra relevante brukersøk. 

Ny annonseplass

– Det er spennende å se at brukeratferden stadig utvikler seg på TikTok, og at det blir en økt etterspørsel etter oppdagelse på plattformen, sier Liv Sandberg, leder for globale forretningsløsninger Sentral-Europa og Norden i en pressemelding. 

– Det beriker ikke bare økosystemet med inspirasjon, men fremmer også nye og naturlige kontaktpunkter for merkevarer å engasjere seg med publikum på en intuitiv måte, legger hun til. 

Etter hvert som TikTok fortsetter å utvide produktsortimentet for ytelsesmarkedsføring, gir plattformens første søkeannonseplassering annonsører en ny annonseplass der kvalifiserte brukere med høy intensjon engasjerer seg i nøkkelsøkeatferd som er relevant for deres virksomhet. 

TikToks interne kartlegging viser at 70 prosent av annonsegruppene som hadde Search Ads Toggle på, opplever lavere kostnad per handling, som er resultat av mer effektive konverteringer fra søkeannonseplasseringen. 

Powered by Labrador CMS