Emma Josefine Skalle og Anneli Kristiansen Setalo med krølltangen som gikk viralt på TikTok og skapte salgskaos hos Europris.

Europris’ TikTok-hit skaper salgspanikk: Rives ut av hyllene

Europris’ virale TikTok-video har sendt kundene ut i en kjøpefeber – nå tømmes hyllene for den populære krølltangen på rekordtid.

Publisert

En TikTok-video har fått Europris til å selge ut nesten hele lageret av sin populære krølltang – en «dupe» av den virale Dyson AirWrap. 

Nå jobber kjeden på spreng for å fylle på hyllene etter at 3000 enheter forsvant på et blunk.

– Vi visste at TikTok var en sterk kanal, men at kundene skulle tømme butikkene på tre dager, var over all forventning, sier Emma Josefine Skalle, videoprodusent i Europris, som står bak videoen.

Traff blink

Noen butikker har allerede mottatt påfyll, men mange kunder som har sett videoen på TikTok, har måttet gå tomhendte hjem.

– Det er helt klart at vi undervurderte hvor raskt denne videoen ville slå an. Vi anbefaler kundene våre å følge med på lagerstatus på nettsiden, da det vil variere fra butikk til butikk når produktet er tilgjengelig igjen, sier Anneli Kristiansen Setalo, leder for innhold og kommunikasjon i Europris.

Ifølge Europris var TikTok et bevisst valg som kanal for å nå målgruppen, og Skalle forklarer hvordan hun tilpasset videoen for å maksimere engasjementet.

– Vi ønsket å snakke målgruppens språk og vise hvordan produktet fungerer på en enkel og tydelig måte. Det er nok derfor det traff så godt, sier Skalle, som også la inn ekstra innsats for å holde engasjementet oppe.

– Josefine satt kveldstid og svarte på kommentarer, lagde nye videoer basert på tilbakemeldinger fra brukerne og delte ut noen ekstra krølltenger til folk som ikke fikk tak i produktet. Det skapte engasjement, legger Setalo til.

Enorm effekt på TikTok

Etter den overveldende responsen på TikTok, er Europris klare til å satse videre på lignende strategier for fremtidige lanseringer.

– Riktig innhold på riktig plattform kan gi enorm effekt. Det handler ikke bare om å være til stede, men å bruke sosiale medier på en måte som virkelig engasjerer målgruppen på den bestemte kanalen. Det som fungerer på Instagram fungerer ikke på TikTok, sier Setalo.

Kommunikasjonsteamet mener TikTok er et perfekt eksempel på hvordan kreativitet og autentisitet kan føre til slående resultater. 

– Vi har lært mye av denne suksessen. Det handler om å være raskt ute og gripe mulighetene som sosiale medier gir. Vi vil fortsette å følge med på trender for å sikre at vi treffer kundene våre på rett sted til rett tid, avslutter Skalle.

Powered by Labrador CMS