TikTok

Nå skal TikTok hjelpe små, norske bedrifter å lage reklame

Plattformen skal gjøre det enklere for bedrifter å forstå hvordan de kan komme i gang med annonsering på TikTok.

Publisert

Det melder de selv i en pressemelding.

TikTok er lillebror når det kommer til kampen om annonsekronene. En oversikt i Kampanje viser at der Google og Meta hanker inn henholdsvis 7,7 og 4,9 milliarder annonsekroner i Norge i år, ligger aktører som Snap og TikTok langt bak med sine 650 og 220 milloner kroner.

Men nå vil TikTok ha tak i mer av disse pengene.

TikTok har nettopp lansert en ny opplæringsplattform som er skreddersydd for å hjelpe mindre bedrifter med å ta i bruk TikTok som en markedsføringskanal. 

Målet er å gi bedrifter verktøyene de trenger for å bruke digitale løsninger effektivt – for å øke salget, bygge merkevaren og nå nye målgrupper. Plattformen inneholder et bredt spekter av ressurser – fra steg-for-steg-guider og casestudier til konkrete tips om hvordan man skaper engasjerende og målrettet innhold

Via startsiden kan bedrifter få hjelp til å opprette en annonsekonto via TikTok Ads Manager og raskt komme i gang med sin første kampanje. Plattformen tilbyr en rekke hjelpemidler som støtter små og mellomstore bedrifter – fra guider og opplæringsvideoer til eksempler på norske selskaper som har vokst ved hjelp av TikTok. Gjennom verktøyet Creator Marketplace får bedrifter også mulighet til å samarbeide med erfarne innholdsskapere og få profesjonell hjelp til å utvikle merkevaren sin. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS