Oda tok kampen om oppmerksomheten på alvor med 32 unike printannonser i VG under EM.

EM-stunt med 32 printannonser på 32 dager: – Vi angret litt etter 10-12 dager

I sommer var Oda på ballen og fristet fotballsultne nordmenn med stort utvalg og dagsaktuelle startellevere gjennom hele EM.

Publisert Sist oppdatert

Oda har omtrent dobbelt så stort utvalg som en vanlig lavprisbutikk, men de fleste tror at utvalget er dårligere. 

Oda’s daglige VG-annonser skulle motbevise oppfatningen om at de har dårligere utvalg enn en vanlig lavprisbutikk.

For å motbevise oppfatningen hektet Oda seg på sommerens store sportsbegivenhet, gjennom daglige og aktuelle printannonser i landets største avis og sportsblekke, VG

Hver dag under EM fristet Oda med spennende og smakfulle startellevere som hektet seg på de dagsaktuelle kampene, eller resultatene. 

Gjennom 32 unike helsider på like mange dager, viste Oda et bredt utvalg: både ulike varianter av samme produkt, og et spekter av varer i alle kategoriene.

– Dette var en proaktiv idé som kom like før avspark. Men som var såpass fin i måten den utnyttet noe veldig mange folk var opptatt av, til å snakke om noe vi i Oda hadde på hjertet. Nemlig vårt store utvalg. Bare det at det går an å sette opp lagoppstillinger for alle landene, sier vel sitt?!, sier Hallvard Fjeldbraaten, ansvarlig hos kunde og kreativ leder i Oda, i en pressemelding.

Therese Becke, rådgiver og daglig leder i Pol.

Han får kudos fra teamet som har jobbet på prosjektet. 

– Oda er en utfordrer som må tenke annerledes enn konkurrentene sine for å kunne ta plass i hodene på folk. Det vet de, og dermed tør de også å satse på kreativitet for å stå ut og bli lagt merke til, sier rådgiver og daglig leder i Pol, Therese Becke. 

Hun takker også VG:

– Vi må også rette en særlig takk til VG som mediepartner, de strakte seg langt for å få dette til!

Kreatørene Zakarias Nadir og Glenn Haugen i Pol.

Pol har jobbet tett med Fjeldbraaten og gjengen i Oda gjennom hele kampanjen, og applauderer at de satser såpass når ideen leverer på målene deres: 32 unike printannonser på like mange dager.

– Vi er helt enige med Therese. Men vi innså nok ikke hvor mange 32 dagsaktuelle printannonser faktisk er, og angret nok en smule etter at ti-tolv kamper var spilt. Shout out til Ben og resten av designerne her, som har dypetset over 350 produktbilder. Heldigvis er det to år til neste fotballmesterskap, Ben! sier kreatørene i Pol, Zakarias Nadir og Glenn Haugen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS