TRY Opt sikret kontrakt med TV-aksjonen
Skal samarbeide med Anorak.
I år går TV-aksjonen til Barnekreftforeningen og etablering av fire familiehus ved universitetssykehusene.
Den årlige TV-aksjonen har vært en viktig begivenhet siden starten i 1974, og TRY Opt er tildelt rollen som mediebyrå for aksjonen.
– TV-aksjonen er en samlende kraft som inspirerer til handling og generøsitet år etter år. TRY Opt ser frem til å bidra med vår kreativitet og ekspertise for å gjøre TV-aksjonen 2024 til den mest engasjerende og effektive til dags dato, Sier Elsa Haugen, kundedirektør i TRY Opt i en pressemelding.
Med denne nye kontrakten skal TRY Opt samarbeide med Anorak, som er TV-aksjonens kreative byrå for 2024, for å sikre at målene for TV-aksjonens innsamling blir nådd og overgått.
– Sammen med TRY Opt skal vi sørge for at 100 000 bøssebærere går sammen for årets TV-aksjon. Med det kompetente, engasjerte og svært erfarne teamet ved vår side er vi sikre på at vi skal klare å nå ut til hele Norge med vårt budskap,» sier Shamaila Lein, kampanjeansvarlig i NRK TV-aksjonen.
TRY Opt skal hjelpe TV-aksjonen til å nå ut bredt til hele Norge. Arbeidet innebærer strategisk planlegging, målrettet reklame, engasjerende sosiale medier-kanaler og tett samarbeid med involverte partnere og påvirkere.
– Vi går inn i et nytt og spennende kapittel med TRY Opt og ser samtidig tilbake på seks års flott samarbeid med den dyktige gjengen i Mediacom, de har utfordret og løftet TV-aksjonen gjennom en årrekke, sier Lein.