Pelle Josephson

NoA om Equinor-kontrakten: – En drømmekunde for oss

– Vi skal bygge et riktig bra reklamebyrå, en ny type byrå, dette gjør at vi kan bygge dette mye raskere, sier Anorak-sjefen om gigantkontrakten med Equinor.

Publisert

– Dette var en fantastisk gøy nyhet for oss. Vi holder på å lære oss hva dette egentlig betyr for oss, det er fortsatt litt tidlig å si hvor mye vi kommer til å vokse og rekruttere.

Det sier den nye Anorak-sjefen Pelle Josephson til KOM24.

– Kommer til å utfordre oss

Tirsdag ble det kjent at Anorak har sikret seg gigantkontrakten med Equinor.

Etter sommeren i fjor inviterte Equinor inn en håndfull byråer til en byråkonkurranse med det mål for øye å finne en strategisk og kreativ partner. 

Etter en prekvalifisering gjennom høsten og en finalerunde rett før jul gikk altså Anorak / NOA seirende ut av konkurransen og skal bygge og styrke Equinor merkevaren i det norske markedet. 

Josephson kaller dette for en kjempeviktig kontrakt.

– Vi skal bygge et riktig bra reklamebyrå, en ny type byrå, dette gjør at vi kan bygge dette mye raskere, sier han.

Josephson sier man ikke blir bedre enn kundene man jobber med.

– Nå får vi jobbe med en fantastisk kunde med utfordrende oppgaver. For oss er det en viktig kunde, en stor kunde som kommer til å utfordre oss, sier han. 

Han sier at det var stor stemning i lokalet da nyheten ble kjent og at folk i byrået er stolte og glade og har enorme forventninger. 

Josephson sier de har jobbet som søren for å sikre seg kontrakten og vist seg fram alt de kan og at de er veldig giret på å komme i gang.

Han er og full av ros til sin nyeste kunde.

– De har en utrolig proff organisasjon og jeg er veldig imponert over prosessen de har drevet, både hele håndteringen og spørsmålene de har utfordret oss med. Det er kloke mennesker som stiller de gode spørsmålene, sier han.

Også NoA-grunnlegger Thomas Høgebøl er godt fornøyd med at Anorak har sikret seg denne kontrakten.

– Prestisjekunde

– Dette er den beste starten vi kunne fått på 2024. Det er jo en prestisjekunde og man må ha vist seg god for å få tillit hos Equinor, sier, Høgebøl til KOM24. 

Han kaller det et krevende oppdrag som de er stolte over å sikre seg. 

Han legger ikke skjul på at det er en prestisjekunde.

– Vi har bemanningen til å kunne håndtere denne kunden, slik vi er skrudd sammen. Dette er en kunde som har behov og potensial utover det Anorak kan levere, det er et stort selskap, sier han.

– Er dette en drømmekunde for Anorak og NoA?

– En kunde med såpass omfattende og sammensatte behov som Equinor har er en drømmekunde. Det er sånne kunder NoA er organisert for å håndtere, sier han. 

– Ikke avhengige av en kunde

Sindre Beyer i TRY sier at de takker Equinor for et godt samarbeid siden 2013 og sier at verden er sånn av av og til så vinner man og av til så taper man kunder. 

– Får dette noen konsekvenser for dere?

– De har vært en stor kunde, blant de 20 største, så å si at det ikke betyr noe er ikke riktig. Men det er ikke sånn at det betyr noe fra en dag til en annen, sier Beyer. 

Han sier at TRY er med i flere pitcher og konkurranser og at når en av de 20 største kundene deres går ut betyr de naturligvis mer enn om en mindre kunde gjør det. 

– Men vi er ikke rigget sånn at vi er avhengig av en kunde, sier han. 

Powered by Labrador CMS