Kondomeriet med frekk kampanje midt i valgkampen
Kondomeriet hjelper deg med valget 2023.
Kondomeriet, kjent for å tilby et mangfold av intime produkter, har tatt en uvanlig og humoristisk tilnærming til politikken i sin nyeste kampanje.
Med overskriften «Hvilket leketøy kler ditt politiske ståsted?» utforsker de forbindelsen mellom politiske partier og sexleketøy på en måte som får folk til å trekke på smilebåndet.
Politikk og humor
Når vi spør Kondomeriet om hva som inspirerte dem til å knytte sexleketøy til politiske ståsteder, er svaret overraskende enkelt:
– For det første er det viktig for oss å påpeke at vi ikke ønsker å undergrave viktigheten av valget med denne kampanjen, sier Hildur Agustsdottir, journalist og fotograf i Kondomeriet.
– Samtidig er det jo mange valg man skal ta i hverdagen, og vi ønsket å knytte vårt content opp mot aktuelle ting som skjer i samfunnet, med litt glimt i øyet, fortsetter hun.
Med andre ord, selv om politiske valg er alvorlige, er det også mange andre valg i livet som kan være morsomme og interessante og utforske.
Siden kampanjen startet, har Kondomeriet mottatt utelukkende positive tilbakemeldinger fra publikum.
– Vi har fått positive tilbakemeldinger på saken, og noen har til og med hintet om at skaperne burde få lønnsøkning, ler hun.
I en tid preget av alvorlige politiske debatter, mener Kondomeriet at folk setter pris på litt lettere og mer humoristisk innhold som likevel setter søkelys på en viktig og aktuell sak.
Politisk match
Kondomeriet tok seg friheten til å leke med ideen om å matche politiske partier med sexleketøy.
Ved å ta utgangspunkt i noen av partienes velkjente trekk – og kanskje noen stereotypier – fant de produkter som kunne knyttes mer eller mindre logisk til de ulike partiene.
De foreslår at Høyre-velgerne kanskje passer med den klassiske Womanizer Duo 2 i blå for henne eller Hot Octopuss for ham, mens de mener at for Arbeiderpartiet er det parvibratoren We-Vibe Sync 2 som klaffer.
«La oss kalle en sugemaskin for en sugemaskin, for det er jo det Sam Neo er», skriver de om Fremskrittspartiet og tar Sylvi Listhaugs «la oss kalle en spade for en spade» på ordet.
– Her var det først og fremst humor som sto i sentrum. Så da ble det for eksempel et parprodukt for «de store oppgavene løser vi best sammen»-partiet AP og en massasjestav for hele kroppen for distriktsvennlige SP, forteller Agustsdottir.
Målet bak denne kampanjen er enkelt, ifølge Kondomeriet:
– Målet vårt er jo nå, som alltid, å lage godt innhold som gir leseren noe ekstra. Det er jo mange viktige og mindre viktige valg man skal ta, også med tanke på eget sexliv. Vi vil også vise bredden i vårt sortiment, at vi har noe til alle og at disse kan gi deg det lille ekstra i hverdagen, avslutter hun.
Tar det med godt humør
Mens Høyre velger å avstå fra å kommentere på kampanjen til Kondomeriet, sier Arbeiderpartiet følgende:
– Vi synes kampanjen var veldig morsom og kreativ. Den skaper god stemning rundt valget og er mer humoristisk enn det vi har sett i denne valgkampen fra andre som ikke direkte er knyttet til politikken, sier Halvard Ingebrigtsen, kommunikasjonssjef i Arbeiderpartiet.
– Vi håper alle tar det med godt humør, for dette var virkelig underholdende, legger han til.