Geelmuyden Kiese og Trigger stikker av med tre IN2Sabre-gull
Norske byrå hevder seg i internasjonalt konkurranse.
– Det er stas at vi, og andre norske byråer, markerer seg på disse arenaene. For vår del er vi ekstra glade for at jobben for Nimoklinikken endelig får metallet den fortjener.
Det sier Ole Henrik Stubberud, kreativ leder i Geelmuyden Kiese til KOM24.
Vinnerene i konkurransen IN2Sabre kom ut mandag.
IN2Sabre er en sidekonkurranse til SABRE Awards og hedrer jobber som er gode på innovasjon og innsikt.
Totalt ble det tre norske gull og sju dipomer til norske byrå.
Gelmuyden Kieses gull kom i klassen Emerging Sector Campaign.
Byrået, som har fem shortlist-plasser i hovedkonkurransen, fikk og tre diplom i IN2Sabre.
Der sikret de seg diplom i klassen Data in Campaign Planning and Development for Stories of Succession som de gjorde for Yara International, sammen med Copenhagen Film Company. De fikk og diplom i klassen Illustrations + Photography for Everyone Needs an Auditor Once in a While som de gjorde for Revisorforeningen samt for Don't Expect Too Much From A Waffle, som de gjorde for Arbeidstilsynet i klassen Digital Marketing/Advertising.
Trigger stakk av med to gull i IN2Sabre.
De stakk av med gull for The Period Act, som de gjorde for KIWI, i klassen Digital Publishing og Love of Sound, som de gjorde for Samsung, i klassen Audio: Podcasts + Music.
– Det er moro at en internasjonal jury legger merke til arbeidet vårt blant tusenvis av jobber som er sendt inn, sier Bente Kvam Kristoffersen til KOM24.
Hun sier at det er alltid spennende når en ny konkurransesesong setter i gang og kaller det en delig start på det nye året.
Trigger sikret seg også diplom for Limitless skies, som de gjorde for Visit Norway i klassen Illustrations + Photography samt i klassen Real-time Engagement (Newsjacking) for kampanjen de gjorde for Matvett; Cut food waste. Cut mortgage. Denne klassen var det for øvrig Adidas som vant.
– Med disse på shortlist lover det godt for SABRE Awards, selv om vi ikke tar en eneste seier på forskudd, sier hun.
Også PR-operatørene sikret seg to diplomer i denne konkurransen.
De fikk diplom i klassen Social Media & Community Management for deres kampanje for Elecronic Arts; Grimaces Resulted in International Honors for FIFA 22 og i klassen Micro-Budget Campaign for Let's Talk About Menstruation for Care Norway.