Dag Olav Mandt, Mariel Svala, Deniz Huseby Yabar, Vegard Jonsson, Morten Skjæveland.

TRY Opt, Dentsu og Red Ant stiller med lag i ny hackathon-inspirert konkurranse

MAKE Oslo arrangeres for første gang den 12.april i år, og er den første kreative konkurransen i Norge av sitt slag.

Publisert

Lag fra ledende kreative miljøer i Norge skal konkurrere i en intens ti-timers utfordring, for å demonstrere hvordan kreativitet og teknologi kan løse komplekse problemer og skape meningsfull kommunikasjon.

TRY Opt, Dentsu, AVIA og Red Ant er blant lagene som konkurrerer om å vinne prisen «Årets skaper». 

En utfordring, seks lag, ti timer

WWF Verdens naturfond vil presentere oppgaven ved konkurransestart, og lagene får ti timer til å gå fra idé til ferdig produkt. 

Arrangør bak MAKE Oslo, film- og innholdsbyrået AVIA Produksjon mener bransjen trenger en ny arena for å diskutere fremtidens reklame- og innholdsproduksjon;

– I inspirasjonen bak MAKE Oslo, har vi vendt oss til hackathon-konseptet, en metode som tech-bransjen har brukt i årevis for å drive frem innovasjon på en intensiv og samarbeidsdrevet måte. Dette konseptet passer perfekt med den kreative bransjens voksende integrasjon av teknologi i sitt arbeid, spesielt med den rivende utviklingen innen kunstig intelligens, sier Deniz Huseby Yabar, grunnlegger av AVIA, i en pressemelding.

Juryen

En uavhengig jury, bestående av lederstillinger fra WWF, MFO, Innovasjon Norge og Loopfilm skal velge ut en vinner. 

Sammen vil de vurdere resultatene ikke bare basert på kreativitet og innovasjon, men også på prosjektenes evne til å engasjere og inspirere handling mot bærekraftige og markedsførbare løsninger.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS