HubSpot og TikTok inngår samarbeid for å nå B2B-markedet
Sammen skal HubSpot og TikTok gjøre det enklere for virksomheter å finne ny kunder.
Dette er første gang TikTok samarbeider med en CRM-leverandør.
Det skriver Hubspot selv i en pressemelding.
Stadig flere av oss bruker sosiale medier og video-plattformer for å oppdage nye produkter og trender. Parallelt med dette leter små og mellomstore bedrifter etter nye måter å få tak i kunder på.
Flertallet av dem har allerede fått øyene opp for TikTok og bruker plattformen aktivt. Den nye integrasjonen vil gjøre det enda lettere for dem å omgjøre engasjementet de genererer på TikTok til leads og kunder.
– Vi vil alltid hjelpe våre kunder med å vokse, og det er tydelig at TikTok tilbyr store muligheter for virksomheter. Ferske rapporter viser av antallet brukere i Norge øker, så å si i alle aldersgrupper, hvilket gjør at man kan nå ut til svært varierte målgrupper der, sier Pernilla Jungåker, markedsjef for HubSpot i Norden, i pressemeldingen.
TikTok rapporterer at 58 prosent av brukerne deres hevder å oppdage nye merker og produkter der, mens 44 prosent sier at de gjennomfører umiddelbare kjøp etter å ha sett noe på plattformen.
– Samarbeidet med HubSpot åpner opp for nye muligheter for bedrifter som bruker TikTok, og som aktivt jobber med salg. Vi håper partnerskapet kan bidra til en positiv vekst, sier Lorry Destainville, leder for produktpartnerskap hos TikTok.