XPENG valgte Geelmuyden Kiese
Skal være deres fullservice-byrå for å støtte all markeds- og selskapskommunikasjon i Norge.
Til nå i år har de solgt 1500 biler i Norge og den langsiktige ambisjonen er å bli blant de ti mest solgte bilmerkene i Norge. Til å støtte selskapet i det, var det ønskelig med et lokalt fullservice-byrå.
– Geelmuyden Kiese passer perfekt med våre ambisjoner om å bli en av Norges topp ti mest solgte bilmerker. Byrået har over tid vist solide resultater for kundene sine og kan sømløst tilby alle de tjenestene vi trenger, sier Managing Director i XPENG, Claes Persson, i en pressemelding.
– XPENG er et nytt navn på det norske markedet, og har behov for et byrå som både har god samfunnsforståelse og som kan jobbe med kreative markedskampanjer. Vi har presentert et sterkt team og tanker som vi tror vil kunne flytte merkevaren XPENG, sier byråleder Severin Roald.
Geelmuyden Kiese hadde en god presentasjon, et solid team og et sterkt merkenavn som vi ønsket å knytte oss til. Vi opplevde et genuint engasjement for oss som kunde, og at vi hadde en felles lidenskap for bilteknologi. Ikke minst løste de oppgavene vi ga på en svært god måte, sier Trine Johansen, Head of Marketing i XPENG.
For XPENG var det viktig å finne et norsk byrå som kunne håndtere både store kampanjer og løpende kommunikasjon.
– For å gjøre kommunikasjonen mest mulig effektiv ønsket vi å ha alle kommunikasjonstjenester på samme sted. Vi så etter et totalbyrå som kunne vise til profesjonalitet, erfaring og et sterkt merkenavn, sier Johansen.
Byrået satte sammen et sterkt, tverrfaglig team med erfaring fra store kreative kampanjer, digital markedsføring, mediehåndtering og myndighetskontakt.
Sammen presenterte de en rekke tanker for hvordan XPENG kan skille seg ut i et bilmarked med svært like aktører. Teamet brukte også mye tid på å prøvekjøre bilene og gjøre seg kjent med merkevaren.
– Slaget står om å få kundene inn for å prøvekjøre. Vi skal utvikle løsninger som bidrar til å bygge en tydelig merkevare som viser at XPENG leverer på alt nordmenn er opptatt av. Det skal vi gjøre ved hjelp av grep som oppleves overraskende, men relevante, sier kreativ leder Ole Henrik Stubberud.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no