Nucleus sikret seg to gull i årets European Exellence Awards
Norge sikret seg hele sju gull i årets EEA. Trigger ble årets byrå i Europa for andre året på rad.
JCP, TRY, PR-operatørene, Carat, Per Høj, Geelmuyden Kiese, Publicis, Nucleus, Hyper og Netlife Bergen hadde alle vinnersjanser da prisene ble delt ut under kveldens European Exellence Awards i Berlin, fredag kveld.
Totalt var det 27 norske vinnersjanser, flest var det Trigger som hadde med hele ni, i tillegg til shortlist for årets byrå.
Nucleus sikret seg to av to mulige gull for deres kampanje Voksne er for dårlige til å bruke refleks for Trygg Trafikk..
Gullene sikret de seg i kategoriene Storytelling og Social media.
– Dette var en veldig morsom jobb! Da er det veldig morsomt å bli belønnet med gull i både i «social media» og i den gjeve kategorien «storytelling» for en jobb som er så viktig. Det viser at humor, en god historie som treffer målgruppen hjemme, riktig målretting og en kunde som er med på notene gir resultater, sier seniorrådgiver og kundeansvarlig i Nucleus, Øystein Berntzen.
Nucleus var ikke de eneste norske prisvinnerene. Også Per Høj stakk av med gull.
De sikret seg gull i klassen Finance for The bed bug controll, som de gjorde for Storebrand.
Markedsansvarlig for forsikring i Storebrand, Marianne Solheim jubler over gull.
– Det er helt rått å komme helt til topps i Europa innen finans-kategorien. Nå som det har vært en ekstrem spredning av veggedyr i Europa er det nok flere som kunne tenke seg en veggedyrkontroll på flyplassene. Vi er stolte og glade for at jobben vi gjør anerkjennes også utenfor Norge, sier hun til KOM24.
Byrået som gjorde det best var Trigger som ble både årets byrå i Europa, for andre gang på rad, men og stakk av med tre andre priser.
I klassen Travel & Tourism fikk de gull for en jobb for Nasjonalmuseet, i klasen Sustainability & Enviroment stakk de av med gullet for en jobb for Matvett og i klassen Disruptive Communications sikret de seg gull for en jobb for BUFdir.