Kjetil Try lover fest i Cannes: – Vi har ubegrensa budsjett!
– Det skal skåles i kveld!
(CANNES): – Det blir vel en litt dyrere tur enn jeg hadde planlagt, men det er vel verdt litt feiring.
Det sier en jublende glad Kjetil Try til KOM24 etter at Try Reklame sikret seg både gull og sølv i Cannes Lions på festivalens første kveld.
Gullet sikret de seg for The Life Collection for IKEA. Samme kunde sikret dem også sølv for deres navnekatalog.
Nå lover han fest for den lille delegasjonen fra TRY som allerede er kommet ned til den franske rivieraen.
– Det blir ikke den store feiringen i dag, men jeg regner med det ryker på en del flasker sjampanje. Men det gjør jeg med glede i dag, sier han.
– Det skal skåles i dag, legger han til.
– Har du budsjett til dette da?
– Jeg har ubegrensa budsjett. Dette er som å investere i god kunst, det bare stiger i verdi. Dette er viktig for oss i forhold til egen selvfølelse, det å markere noe, for teamene som vinner og litt pr-effekt når sånne som deg ringer (KOM24, journ.mrk).
– Det er veldig få negative utslag av å vinne gull i Cannrs, det må i så fall være regninga, sier han og ler.
Try hevder han ikke er overrasket over at de har hentet hjem to løver på festivalens første dag. Men han skryter av både gull og sølv-teamet sitt og sier det særlig er imponerende av Caroline Riis og Eirik Sørensen som nå har sikret seg Cannes-gull to år på rad.
Han mener det er en stor prestasjon.
– Jeg har sittet i juryen selv og vet hvor ekstremt vanskelig det er å få gull eller i det hele en løve. Det er eliteidrett. Men jeg må holde lønningene nede, så jeg må være forsiktig med hva jeg sier, sier han spøkefullt.
Men han er også full av skryt over den kreative gjengen som sikret sølv til TRY for IKEAs navnekatalog.
– Det er unge gutter som allerede er i Eliteserien, noe de ikke var det for to år siden, sier han og kaller dem for veldig spennende typer.
Det er Hallvard Vaaland, Mathias Sandvik, Marcus Hassel og Torkjel Skjolden som er kreatørene bak den reklamen.