– Det er en vennlig påminnelse, med et glimt i øyet, at hos SATS får du ganske mye inkludert i medlemsprisen – også dusj, sier markedssjefen i SATS.

SATS med dusj-stunt

– Vi har i lang tid snakket om å gjøre noe rundt strømprisene på en sjarmerende måte, men ikke helt funnet riktig timing eller budskap. TRY kom med løsningen, sier markedssjefen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Like før helgen slapp treningskjeden SATS sitt siste stunt med budskapet:

I Oslo er prisen 699 kroner (hele Oslo/Akershus og gruppetrening), mens andre steder i landet er det 649 kroner for trening - og inkluderer altså dusj.

– Det er en vennlig påminnelse, med et glimt i øyet, at hos SATS får du ganske mye inkludert i medlemsprisen – også dusj, sier markedssjef i SATS, Rikke Skogen til KOM24.

Stuntet som nå blant annet er ute i sosiale medier og utendørsreklame, er en idé som har ligget i skuffen hos SATS i lang tid.

– Vi har i lang tid snakket om å gjøre noe rundt dette, på en sjarmerende måte, men ikke helt funnet riktig timing eller budskap. Vi har sammen med TRY utviklet et nytt konsept som vi lanserte nå i august, som nettopp skal løfte fram alt det du får som medlem hos SATS – og dermed passet dette veldig godt akkurat nå!

Dette var under pandemien, da folk ble oppfordret til å dusje hjemme for å ikke oppholde seg i fellesområder lengre enn nødvendig for å unngå smitte.

– Det var ikke passende, så derfor ble denne ideen liggende. Men nå synes vi det passer mye bedre og er glad for at TRY kom med en kreativ løsning.

Diskutert internt

Målet med budskapet er å skape oppmerksomhet rundt hva man får totalt i medlemskapet, ikke at man skal sløse med vann og dusje så lenge man vil.

Markedssjef i SATS, Rikke Skogen.

– Den problemstillingen er noe vi har diskutert internt i markedsavdelingen, og vi håper virkelig at man forstår at målet vårt i SATS er å få folk til å trene, og ikke til å dusje. Og hvis denne annonsen kan få flere til å bli sunnere og gladere, og begynne trene på SATS sier vi velkommen.

Skogen tror de fleste forstår hva treningskjeden mener og ser at budskapet overleveres med et glimt i øyet.

– Personlig tror jeg at de fleste dusjer kortere hos oss enn de ville gjort hjemme på sitt eget bad. I tillegg har vi flere tiltak hos oss, som tidsstyring på dusjer med trykknapper eller sensor som må aktiveres. Og vi anbefaler også en kald dusj, fra et helseperspektiv.

Mener SATS oppfordrer til sløsing

Vi har fått mye positiv oppmerksomhet, som er gøy fordi det var akkurat det vi ønsket å oppnå med dette stuntet.

Hun tror folk husker hvem som er avsender.

– Vi som er en treningskjede ønsker selvfølgelig at flest mulige skal trene hos oss. Og i disse tider er det jo da fint å huske at dusjen er inkludert.

Tilbakemeldingene har for det meste vært positive, men det er noen som kommenterer utformingen av budskapet – at SATS oppfordrer til sløsing av vann og tid i dusjen.

– På SATS er dusjene forbeholdt medlemmene som trener, og hvis denne reklamen gjør at enda flere trener hos oss, så sier vi velkommen.

Hos alle SATS sentre er det gjort flere tiltak når det gjelder å optimere forbruk av vann, blant annet med definerte makstemperaturer.

Ideen og budskapet er laget i samarbeid med TRY. Reklamegiganten og treningskjeden begynte samarbeidet 1. juni, og det er Cannes Lions-gullduoen Caroline Riis og Eirik Sørensen som står bak.

Powered by Labrador CMS