TRY står bak Flytogets nye profilkampanje, fokusert på å dyrke magien i merkevaren.

Flytoget med nytt reklamekonsept: – Jaktet på «wow-faktor»

Denne uken lanserte Flytoget en ny profilkampanje som inkluderer en gigantisk tømmerrenne midt i Oslo sentrum.

Publisert

Fart og feriefølelse i kombinasjon er utgangspunktet for Flytogets nye profilkampanje. 

Nå vil Norges eneste flytog styrke posisjonen som raskeste vei til Oslo Lufthavn. 

– Mye av magien rundt vår merkevare er skapt gjennom kommunikasjon hvor fart og forenkling har spilt hovedrollen. Så når vi nå skulle lage ny kommunikasjon har vi jaktet på en «wow-faktor» som evner å befeste vår posisjon som den raskeste og enkleste veien til og fra OSL, sier leder marked og merkevare i Flytoget, Lotte Mathilde Quèru, i en pressemelding.

Det er TRY Reklamebyrå og det kreative teamet Caroline Riis og Eirik Sørensen som står bak. De sier de har jaktet på ideer som dyrker magien i merkevaren.

– Det er noe med den følelsen man får når man setter seg inn på Flytoget. Skuldrene senkes og ferien kan begynne. Dette er en følelse alle som har tatt Flytoget kan kjenne seg igjen i. 

– Men mye av Flytogets magi ligger i fart og at dette ikke er et vanlig tog, men landets eneste flytog. Derfor er vi glade for at gjengen i Flytoget likte denne ideen som lar oss snakke med stor selvtillit og tilføre lekenhet og ekstrem hastighet på veien mellom Oslo og Oslo Lufthavn, sier TRY-teamet.

Kampanjen ble lansert på TV på mandag, men utover høsten vil kampanjen også være synlig i flere medier, inkludert utendørs kino og sosiale medier.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS