– Ja, og jeg tror forklaringen på dette er enkel. Vi har egenskaper som annonsørene trenger og vi kommuniserer godt med attraktive målgrupper, sier Øyvind Markussen i JCDecaux.

Leverte tidenes beste kvartal utendørs

Slo alle tidligere salgsrekorder i fjerde kvartal.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det er ingen tvil om at koronapandemien har vært hard for utendørsbransjen. Jubelen var derfor ekstra stor da kvartal fire slo alle tidligere salgsrekorder – og det hos alle tre aktørene; Ocean Outdoor, JCDecaux og Clear Channel.

– Det er en helt fantastisk periode vi er inne i nå. Kvartal fire var over all forventning og er det beste kvartalet vårt noensinne, forteller Dennis Højland Nyegaard, Country Manager i Clear Channel, i en pressemelding tirsdag.

Bare halvveis inn i kvartalet passerte Clear Channels 2021-tall den forrige rekorden fra 2019.

– Jeg tror dette også handler om ettervirkningene fra pandemien der flere virksomheters markedsføring nesten har vært «off» i godt over ett år. Like mye som annonsørene ønsker å være synlige, handler det også om å kreve en posisjon i markedet for å vinne kundene tilbake etter lang tid, sier Nyegaard.

F.v. Dennis Højland Nyegaard, Øyvind Markussen og Stig Kjos.

Egenskaper annonsørene trenger

Hos JCDecaux var også stemningen svært god ved inngangen til det nye året. Administrerende direktør, Øyvind Markussen opplever at de denne høsten har vært en meget ettertraktet kanal.

– Ja, og jeg tror forklaringen på dette er enkel. Vi har egenskaper som annonsørene trenger og vi kommuniserer godt med attraktive målgrupper, sier Markussen.

Denne høsten har det vært spesielt mange store utendørskampanjer som bruker kanalen på en meget god måte.

–Det er gøy å se at mange annonsører virkelig klinker til med store aktiviteter i utendørskanalen. De kombinerer gjerne store skjermer med klassiske utendørsflater, og de er villige til å investere i det kreative for å oppnå ønsket effekt, avslutter Markussen

I likhet med JCDecaux og Clear Channel, kan også Ocean Outdoor melde om et rekordkvartal. Selskapets CEO Stig Kjos er svært optimistisk til kanalens fremtid.

– Vår oppgave er å kommunisere effektfulle kampanjer til folk der folk ferdes, og så lenge folk får lov til å ferdes på vei, kollektivt og på handelssteder, vil kundene se at våre flater gir ønskede resultater. Tendensene vi ser i markedet tyder på at 2022 vil bli et godt år for utendørskanalen.

Powered by Labrador CMS