Irma Jacobsen, strategisk kundesjef i Schibsted jubler etter å ha sikret seieren i årets Kanalbattle.

Triumferte i Kanalbattle: – Skyhøyt nivå

Schibsted danket ut konkurrentene i Kanalbattle. Irma Jacobsen forklarer hva som gjorde dem best.

Publisert Sist oppdatert

(Colosseum kino, Oslo): Over 1000 markedsførere var samlet, både fysisk og digitalt, for å få med seg kanalenes kamp på scenen.

Etter en intens konkurranse, hvor mediekanalene fikk ti minutter til å presentere sine løsninger for det fiktive flyselskapet (M) FOMO Airways, var det Schibsted som til slutt imponerte både publikum og fagjuryen mest.

– Det betyr sykt mye å vinne denne konkurransen. Det er en stor anerkjennelse til alle de andre i teamet som står på hver dag, sa en tydelig stolt Irma Jacobsen, strategisk kundesjef i Schibsted, etter at seieren var et faktum. 

Brief: Lansering av (M)FOMO Airways

Et nyoppstartet flyselskap med visjon om å tilby konkurransedyktige flyreiser til Europas hovedsteder, alle innenfor en maks flytid på fire timer.

Flyselskapet ønsker å øke tilgjengeligheten til attraktive destinasjoner via direkteruter fra Oslo, Bergen og Stavanger, som flyr flere dager i uken på gunstige tidspunkter. 

I disse byene har også flyselskapet et unikt samarbeid med det europeiske reisebyrået Feel The Love som tilbyr opplevelsespakker på alle destinasjoner. 

Verdiløftet til (M)FOMO Airways er «The time of your life is NOW».

Hun beskrev seg selv som «bare en maskot» for laget og understreket at seieren ikke bare var hennes, men hele Schibsteds.

– Hva tror du det var med din pitch som gjorde at du stakk av med seieren?

– Det er vanskelig å si med så mange dyktige deltakere i år. Men kanskje vår evne til å løfte blikket litt og ikke bare fokusere på KPI-er skilte oss ut. Vi la vekt på de grunnleggende verdiene som bygger en sterk merkevare. Jeg håper og tror det var dette som resonnerte hos både juryen og publikum.

Jacobsen skrøt også av nivået blant de andre deltakerne og trakk spesielt fram TV 2 som en sterk utfordrer.

– Nivået var skyhøyt. Jeg lot meg både fascinere og lærte mye. TV 2 imponerte virkelig i dag, men generelt var det en utrolig lærerik og morsom dag. Det er her man virkelig ser magien i hver kanal, sa Jacobsen.

Selv om Jacobsen innrømmet at hun hadde litt nerver underveis i presentasjonen, spesielt da teknikken sviktet i starten, fortalte hun at den gode stemningen i salen hjalp henne å komme seg gjennom utfordringen.

– Jeg fikk mye energi fra publikum, så det var utrolig gøy. Litt kaos i starten, men det gikk bra til slutt, smilte hun.

Etter en intens start på dagen ser Jacobsen og teamet fram til å feire seieren. 

– Vi har ikke lagt noen konkrete planer ennå, men vi må selvfølgelig feire. Hele teamet i A55 er veldig giret nå, så vi skal få til noe, avsluttet hun.

Konkurransen ble avsluttet med at Clear Channel kapret andreplassen, mens fjorårets vinner, Snapchat, endte på tredjeplass.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS