Irma Jacobsen, strategisk kundesjef i Schibsted.

Schibsted stakk av med seieren i MFOs Kanalbattle

Dette er sjuende år på rad at MFO arrangerer Kanalbattle. I fjor var det Snapchat som gikk av med den store seieren – for andre år på rad.

Publisert Sist oppdatert
Årets entusiastiske konferansier, standup komiker og foredragsholder Marius Thorkildsen.

(Colosseum kino, Oslo): Onsdag 23. oktober inviterte Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO) atter en gang ti ulike mediekanaler til å kjempe om annonsørenes gunst i høstens store Kanalbattle. 

Mediekanalene fikk ti minutter allokert til å svare på en helt konkret brif, denne gangen for den fiktive nysatsingen (M) FOMO Airways, les hele briefen her.

Til slutt sto det bare én vinner igjen, og denne gangen var det Schibsted representert av Irma Jacobsen, strategisk kundesjef.

Schibsted danket ut representanter fra Amedia, Clear Channel, Eccentric People, TV 2, Snapchat, Media Direct Norge, Bauer Media Group, Viaplay og TikTok.

Årets jury:

Christian Grande (julyleder) - Head of Marketing & Business Development, DLA Piper.

Aleksander Hetland - Byråleder, Smeh.

Mads Rikter Svendsen - Chief Strategy Officer i Wavemaker Norge.

Tomas Tomasi - Director Media & Campaign operations, Norwegian.

Marianne Solheim - Leder for kommunikasjon, samfunn og bærekraft - Norsk Toppfotball.

Vinneren ble avgjort av publikumsstemmer fra salen og fra dem som fulgte hjemmefra, i tillegg til fagjuryen.

Andreplassen gikk til Clear Channel, mens tredjeplassen fikk fjoråets vinner - Snapchat. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS