Hele Norge tæpper (bortsett fra Hans-Egil)
I en ny kampanje som skal fortelle om den nye mobilbetalingstjenesten «Tæppe med Vipps», stiller DNB og TRY et av livets virkelig store spørsmål: Hva betyr det egentlig «å tæppe med mobil»?
– Nå er det blitt enda enklere å betale, og alle DNB-kunder kan nå bruke mobilen og Vipps som de ellers bruker bankkortet. Dét er hovedbudskapet i kampanjen vi ruller ut i dag, sier Eirik Landsend Henriksen, direktør for Merkevare og Spons i DNB.
I kampanjen møter vi Hans-Egil, som enda ikke har helt klart for seg hva dette med tæpping med mobil er, og hvordan det funker.
– Med DNBs brede målgruppe er det viktig å finne en måte å snakke om nyheten på som passer alle kunnskapsnivå. Med «Hans-Egil» håper vi å ha funnet en humoristisk tilnærming som kan underholde og forklare «tæpping med på mobilen» på en morsom måte til alle, sier Mette Olsen, Kreativ kampanjeansvarlig i DNB.
Norge har lenge vært «verdensmestere» i kortbetaling, og tæpping med bankkortet tok for alvor av under pandemien. Nå kan kortet – og lommeboka, forbli i kjøkkenskuffen.
– Det tar tid å endre vaner, også innen betaling. Vi forventer ikke at hele Norge over natten går over til å betale med mobilen slik det er karikert i filmen, men at det vil ta tid å endre atferden. Markedsføringen spiller en viktig rolle her, sier Erik Krogh, seksjonsleder i Merkevare og Spons, DNB.
Sebastian Rasch, Mads Rolland Krogh, Helge Gjertveit og Trine Olsen i TRY er teamet bak jobben, og filmene er produsert av Tangrystan, med Trond Fausa på regi.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no