Stjerneregissør lager årets julereklame for Posten
Legger kontroverser og vanskelige temaer til siden for å minne folk på at julen er mer enn bare gaver.
– Julen er vår viktigste tid på året, derfor ligger det i vår interesse å ikke bare stå ut og kreve oppmerksomhet, men å gi noe tilbake, spesielt i disse krevende tider, sier Monica Solberg, markedsdirektør for Posten og Bring i en pressemelding.
For femte år på rad har POL og Posten sammen laget årets julereklame.
Etter flere år med svært populære reklamer med blant annet fem shortlists og ett gull i Cannes Lions i fjor, ble 2022 ett år preget av en reklame som blant annet ikke fikk noen shortlists eller løver i Cannes.
Nå er de tilbake med et nytt forsøk.
– Som en av julens hoffleverandører har vi en mulighet til å gjøre i kommunikasjon akkurat det vi gjør i praksis, spre skikkelig god julestemning i alle hjem og bidra til en fin jul for så mange som mulig, sier Solberg.
I år har de sikret seg en Oscar-vinner på regi.
Morten Tyldum står nemlig bak «The Imitation Game» vant Oscar for beste adapterte manus i 2015. I sommer var han aktuell med serien Silo på Apple TV+ hvor han har regien på de tre første episodene.
I tillegg til den tradisjonelle julekampanjen har Posten i år også inngått et samarbeid med Røde Kors, for å bidra til å skape litt ekstra juleglede for barnefamilier i sårbare økonomiske situasjoner.
– Vi er jo to julenek som gleder oss til jul og magi hele året, så derfor er vi veldig takknemlige for at vi får fortsette denne tradisjonen sammen med Posten. I år føltes det mest riktig å anerkjenne de tøffe tidene folk står i, og gi dem noe som varmer. Og så vil vi takke de flinke folkene i Einar Film for et strålende samarbeid, sier Rikke Sofie Jacobsen og Pia Emilie Lystad, kreatørene bak kampanjen i Pol.
Filmen er produsert av Einar Film og regissert av Morten Tyldum. Den har premiere på TV og kino søndag 19. november.