Under innspillingen av Mester Grønns nye kampanje bygde Pol ti spesiallagde diorama-kort, åpnet og lukket av roboter.

Hyller hverdags­anledninger i ny kampanje

Mester Grønn seneste kampanje i Selvfølgelig-konseptet tar tak i det faktum at det er mange flere blomsteranledninger enn de fleste har tenkt på, selvfølgelig. Og i stedet for én stor, lang film, ble det produsert 10 korte.

Publisert

Det å kjøpe blomster til noen forbindes ofte med bursdager, Valentines eller morsdag. Men hva med livets små-vanlige hendelser, som ikke er enorme, men som definitivt kan defineres som en anledning? En blomsterbukett på en slik dag, blir kanskje satt enda mer pris på?

Se alle ti filmene lenger ned i saken.

– Korte betyr ikke nødvendigvis enkle. I løpet av to komprimerte opptaksdager i filmstudioet til Flambert bygde vi ti spesialbygde diorama-kort, som ble åpnet og lukket av roboter. Dette ga oss et distinkt Mester Grønn-univers som vi kan bygge videre på i fremtidige kampanjer, sier kreatør Thorbjørn Ruud hos POL, i en pressemelding.

– Personlig hadde jeg nok følt meg enda mer «sett» om jeg fikk blomster for å markere en dag som ikke har gått helt som planlagt. Og om jeg ikke får dem av noen, så får jeg vel kjøpe til meg selv da, sier kreatør Janne Lysø. 

Kampanjen består av et titalls hverdagsanledninger, kort og godt. 

– Innsiktene har vi plukket fra egne, og andres liv. Det trenger ikke alltid å være vanskelig. Det som derimot kan være vanskelig er å levere en dæsj innsikt, en dæsj bevis og et vakkert pack-shot på 15 sekunder, fortsetter Lysø.

Hege Hildeng, direktør marked, kundesenter og nettbutikk i Mester Grønn, har klokkertro på at dette Kort-universet vil gi høy oppmerksomhet og få ut budskapet om hvorfor du skal handle hos Mester Grønn. 

– Pol har utviklet kreativt gode ideer som fungerer godt på tvers av ulike kanaler og formater, noe som sammen med det kreative vil gi oss høyere oppmerksomhet, dekning og frekvens. Og så må jeg få skryte av «mitt» eget Mester Grønn-team som med gode brifer og god samhandling med Pol og Flambert, bidrar til reklame av ypperste klasse, sier Hildeng. 

Det er reklamebyrået Pol som står bak kampanjen, og teamet har bestått av kreatører og kreative ledere Janne Brenda Lysø og Thorbjørn Ruud, prosjektleder Kristin Eidså Brantzeg Scheele, designerne Andrea Engum og Caroline Weseth, og rådgiver Therese Becke. 

Flambert har produsert filmene, med Henrik Henriksen på regi og Eva Silseth som produsent, og mediebyrå er Carat.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS