Madeleine Strand, ny leder av TRY Innhold og Stine Grøndahl Sesseng, daglig leder i TRY Råd.

Tar over roret i TRY Innhold

Madeleine Strand er ny leder av TRY Innhold og mener godt innhold krever solid kjennskap til strategien.

Publisert

– Jeg gleder meg til i enda større grad få være med å sette retning for TRY Innhold, sier Madeleine Strand i en pressemelding. 

Hun tar over etter Lene Vintervoll, som har ledet TRY Innhold de siste fem årene. Vintervoll skal fremover lede et nytt satsingsområde i TRY.

– TRY Innhold har hatt en solid vekst og blitt et viktig fagområde for hele TRY-huset. Innholdsproduksjon er en sentral komponent enten det er snakk om nye nettsider, medieplasseringer, reklamekampanjer eller som en del av våre rådgivningstjenester, forteller Stine Grøndahl Sesseng, daglig leder i TRY Råd.

Strategisk innhold

– Alle bedrifter og merkevarer lager innhold i dag, og sprer det ut gjennom et bredt spekter av kanaler. Det er en overflod. Og mye lages uten tydelig mål og mening, mener Strand.

At de fleste har satt seg mål om rekkevidde og lesetid mener hun ikke er nok.

– Det hjelper lite med god klikkfrekvens hvis det ikke er helt tydelig hvilken oppgave innholdet skal løse for selskapet.

TRY Innhold er en del av rådgivningsmiljøet i TRY, og det er ikke tilfeldig.

– Innhold er et virkemiddel, for å leve ut en markeds- eller kommunikasjonsstrategi. Det krever at de som lager innholdet både kjenner strategien godt, og har innsikt i selskapet og målgruppen.

Solid spisskompetanse

TRY Innhold består av rundt 15 redaktører og skrivende innholdsrådgivere, i tillegg til spesialister på film, lyd og bilde.

– Det er et bredt sammensatt innholdsmiljø. Flere har unik spisskompetanse, for eksempel innen energi og teknologi. Det gjør at vi kan levere alt fra solide analyser til mer lettbeinte og engasjerende artikler rettet mot forbrukermarkedet, sier Strand.

Å evne å sette seg inn i og forstå målgruppen, mener Strand er nøkkelen til å lage innhold som funker.

– Enten du skal nå ut til direktører eller unge forbrukere, handler det om å gjøre seg relevant. Her nyter vi godt av TRYs sterke kreative miljø når vi utarbeider engasjerende konsepter, som vi kan innholdsfylte for å lose målgruppen gjennom kundereisen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS