
Sats ble Årets markedsfører
Stakk av med 1 000 000 kroner til markedsføring.
(Ambassaden): – Hvem som helst kunne ha vunnet, så derfor jeg ble sjokkskadd da jeg gikk opp scenen, for jeg hadde ikke tenkt det kunne være oss, sier Magnus Wettergreen, Nordic Digital Marketing Manager i SATS.
Torsdag stakk de av med prisen som Årets markedsfører i regi av MFO.
– Det er helt fantastisk, vi hadde ikke turt å håpe på det, så dette føles helt utrolig bra, legger Rikke Skogen, til.
Hun sier at de siste årene har bydd på både opp- og nedturer hos treningsgiganten.
– De siste par årene har vi hatt stor vekst og det har vært moro å jobbe når vi virkelig har hatt sjansen til å være kreative og jobbe med det vi elsker, som er mer merkevarebygging og ikke bare taktisk, sier hun.
Under presentasjonen snakket de om at deres fokus de siste årene har handlet om å investere i produkttilbud, ansatte, treningssentre og medlemmene for å få de til å bruke flere av produktene og holde på en nummer en-posisjon i markedet.
For 2024 hadde de satt seg noen konkrete mediemål, og de oppnådde de med god margin på flere av dem.
Wettergren sier at det på grunn av GDPR har vært vanskeligere å tracke hvordan man gjør det.
– Så vi har sammen med byrået vårt funnet mange gode modeller på hvilke kanaler som skaper vekst for oss og hvilke type kommunikasjon som passer best i de kanalene, og det er kanskje det som gjør at vi vinner her i dag, sier han.
– Vi har fått med oss hele organisasjonen på å bygge vekst innenfra, det å vokse med produktene våre, gjøre de bedre og få lønnsomhet blant kundene våre, sier han og forteller at de er opptatt av å tilpasse kommunikasjonen til kanalene.
Skogen sier at på den kreative biten har de holdt seg til kommunikasjonskonseptet sitt.
– For det tar tid å bygge det, men vi har tweaket litt på det for å gjøre det enda mer personlig og i tråd med det vi ser fungerer, sier hun.
For fjerde år på rad er premien synlighet til en verdi av en million kroner. Premien skal være med på å eskalere og forsterke Årets Markedsfører til videre vekst.
Andreplassen gikk til Storebrand og Forsvaret sikret seg tredjeplassen.
I fjor var det Oda som stakk av med prisen Årets markedsfører.
Nille, Wabba Treats og Freia nådde ikke helt opp.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no