Snakk Kommunikasjon styrker laget med Øyvind Helleland (nummer to fra venstre). Her sammen med Carolin Molina Rustad, Stian Barsnes-Simonsen og Karen Brynildsen.

Snakk Kommunikasjon og Ramp styrker laget - henter fra NRK

Øyvind Helland blir kreatør og produsent: – Småskummelt å bevege seg fra store, trygge NRK.

Publisert

Øyvind Helland var med fra lanseringen av NRK Super og har jobbet med nett, sosiale medier, gaming og programutvikling i ti år, etterfulgt av flere år i NRK Utvikling og NRKs underholdningsavdeling.

Han er ny kreatør og produsent i Ramp.

– Det er alltid småskummelt å bevege seg fra store, trygge NRK, til å sjonglere et tjuetalls kunder bestående av alt fra ideelle organisasjoner, undervisningsplattformer til bedrifter og tradisjonelle mediehus, sier Helland, i en pressemelding.

Hans erfaring vil styrke Snakk Kommunikasjon og deres kompetansemiljø, som øker satsningen for barn- og ungdom.

– Jeg gleder meg til å jobbe med flere innovative prosjekter parallelt, som alle har til hensikt å påvirke barn og unges hverdag positivt.

Ramp er navnet på barn- og ungdomsavdelingen i Snakk Kommunikasjon. Ramp har store merkevarenavn som Redd Barna, NHO, UNICEF Norge, NAF, MUNCH og Gjensidige på kundelisten og står blant annet bak TikTok-dramaserien Toxic.

– Øyvind har en unik erfaring med å utvikle store og innovative prosjekter på unge målgruppers premisser og har evnen til å faktisk få disse gjennomført. Han er også en ekte gamer og bygde NRKs gaming-nettverk og første strategi på området. Det er flott med en gamingekspert i staben. Vårt mål er å nå de unge målgruppene på de plattformene de er, sier redaksjonssjef i Ramp, Stian Barsnes-Simonsen.

I tillegg til Ramp har Snakk Kommunikasjon også avdelingen Simpl som fokuserer på kunder som ønsker å treffe målgruppene over 18 år. Snakk het tidligere Nordic Screens og ble startet i 2014 av tidligere programdirektør i TV 2, Nils Ketil Andresen.

Powered by Labrador CMS