TRY Råd, Publicis og Nucleus deler Helsenett-kontoen verdt flere millioner kroner
De tre byråene deler rammeavtalen om å bistå med kommunikasjonstjenester.
I midten av april signerte TRY Råd, Publicis og Nucleus en kontrakt med Norsk Helsenett som er verdt inntil 18 millioner kroner. Rammeavtalen har en maksimal varighet på fire år, og fordeling skjer via minikonkurranser mellom de tre byråene.
Rammeavtalen omhandler kommunikasjonstjenester for Norsk Helsenett, og i avtalen heter det at oppdragsgiver i perioder har behov for økt kapasitet og/eller kompetanse på enkeltområder, og omfatter generell kommunikasjonsstøtte og bistand.
Høyt på ønskelisten
– Vi er veldig glade for å ha vunnet denne konkurransen og særlig at vi har blitt vurdert så høyt på kvalitet. Det er viktig å spennende å jobbe med en sektor som er så viktig for samfunnet, sier TRY-Råd-sjef Sindre Beyer, til KOM24.
Det stiles krav til innleide konsulenter og rådgivere om at disse må ha en stor breddekompetanse, være oppdatert og ha god kompetanse på nye metoder å jobbe på.
Byråleder i Publicis MSL, Rolf Aaneland, forteller Norsk Helsenett er en kunde som har vært høyt på deres ønskeliste.
– Det er en ære å få lov til å jobbe med helsevesenet vårt – selve bærebjelken i velferdssamfunnet vårt, sier han, til KOM24.
Og legger til:
– Det er en anerkjennelse av kompetansen som er bygget opp i Publicis-huset innen strategisk kommunikasjon og helse, som vi har jobbet målrettet med i flere år.
Han gleder seg til å begynne arbeidet.
– Vi vet at helsesektoren har store utfordringer i årene som kommer, men dette er en sektor som har vært flink til å bruke kommunikasjon. Det så vi tydelig gjennom pandemien. Derfor er det en glede å kunne bidra til at det blir enda bedre, avslutter han.
Kan levere på alle områder
Arbeidende styreleder i Nucleus, Atle Hommersand, sier de også ser fram til å komme i gang med Helsenett-avtalen.
– Det er en svært spennende avtale som matcher våre tjenesteområder som byrå veldig godt – både strategi og operativt. Gjennom oppdragsforståelsen fikk vi også vist at vi har god innsikt og forståelse for de utfordringer helsesektoren vil stå i fremover, og som vi gleder oss til å få brynt oss på, sier Hommersand.
Og legger til at Nucleus både ønsker og kan levere på alle tjenesteområder som avtalen etterspør.
Rammeavtalen gjelder for markedsføringstjenester, rådgivning innen markedsføring, krisehåndteringstjenester, tekstbyråvirksomhet og teknisk tekstproduksjon. Avtalen er vektet 70 30, der kvalitetskriteriene veier tyngst, foran pris.
Mindre oppdrag vil fordeles jevnt mellom de tre byråene, og større oppdrag må det konkurreres om i form av mini-konkurranser.
Nucleus, Publicis og TRY Råd, danket ut WergelandApenes, ZYNK, Corporate Communications, Hill + Knowlton, Trigger og Apenes, i kamp om avtalen.
Kampanje omtalte avtalen først.