Kristian Hvilen, Stine Grøndahl Sesseng, Guri Størvold, Per Høiby og Severin Roald deler om deres tilstedeværelse i Arendal i år.
Kristian Hvilen, Stine Grøndahl Sesseng, Guri Størvold, Per Høiby og Severin Roald deler om deres tilstedeværelse i Arendal i år.

Slik satser byråene på Arendalsuka i år

Tung tilstedeværelse av byråene på årets utgave av Arendalsuka.

Publisert

– Arendalsuka er en arena for debatt og dialog og det er viktig både for oss og kundene våre å være til stede, sier Geelmuyden Kiese-sjef Severin Roald, til KOM24.

Uke 33 er som vanlig uken hvor folk i, hovedsaklig, Oslo pakker ned kontorene sine, reiser til Arendal og møter kunder og gamle bekjente. 

Geelmuyden Kiese reiser ned med 15 rådgivere og noen assoioserte partnere.

Det er omtrent som på nivå med i fjor for dem.

Han kaller Arendalsuka for en viktig arena for dem og deres kunder.

Hagefest

– Vi har vært aktiv i Arendalsuka helt siden begynnelsen og er imponert over den bredden vi nå ser og antall deltagere, sier han.

Det er over 2100 arrangement som skal gå av stabelen i løpet av uka.

GK står selv bak en rekke av dem, på vegener av sine kunder. De fleste på Symposium i Pollen.

– I tillegg skal vi ha en stor hagefest på Moringen på Hisøy der vi skal snakke om valget i USA. Onsdag ettermiddag klokken 17.00 inviterer vi og Opinion til en seanse om GenZ, sier han.

TRY Råd regner med å være rundt 20 rådgivere og innholdsprodusenter i Arendal, noe som er på nivå med i fjor.

–Vi er først og fremst i Arendal for kundene våre, både for å bistå dem i forbindelse med arrangementer og for å oppdatere oss på tema som opptar dem, sier byråsjef Stine Grøndahl Sesseng.

Hun sier det og er en ypperlig anledning til å oppdatere seg generelt om ulike bransjer, møte folk og nyte folkelivet i Arendal. 

– Arendalsuka er viktig for oss fordi det er en sentral arena for kundene våre, men også fordi det gir oss en god anledning til å holde oss faglig oppdatert og møte folk, sier hun.

Kaotisk og overveldende

Som vanlig holder TRY til på Madam Reiertsen, hvor de skal ha en rekke arrangement.

– Det blir fire TRY-arrangementer som dekker et godt spenn innen politikk, teknologi og kreativitet. Det er paneldebatter om sikkerhetspolitikk, AI og TikTok. Også gleder vi oss til politisk quiz med Hans Olav Lahlum, sier hun.

Også Rud Pedersen stiller med rundt 20 rådgivere i Arendal.

– Vi har mange internasjonale kunder og for dem så er det godt å ha oss som guide for å navigere og komme med gode råd, sier byråsjef Kristian Hvilen.

Han kaller Arendal en fantastisk møteplass, men kan også være kaotisk og litt overveldende.

Han sier de er i Arendal for kundene sine.

– Det å skape gode kundearrangement og leveranser er den aller beste markedsføring for oss. Vår rolle er å være gode bakspillere slik at kundene våre lykkes. Det er jo selvfølgelig også hyggelig og nyttig å møte gamle og nye kjente, men det er alltid kundene våre som kommer først, sier han.

Hvilen sier at Arendalsuka er et godt verktøy i den «politiske verktøykassa». 

– Dersom man jobber godt med strategi, forberedelser, og gjennomføring – og har en relevant sak - så er Arendal definitivt stedet å være tilstede, mener han.

Han sier det er mange måter å gjøre dette på. 

Enten gjennom møter, ved å delta i relevante debatter eller ved å skape egne debatter og møteplasser. 

– Arendalsuka er også et godt sted å bevege seg for å hente impulser og ideer! Vi kommer derfor også til å følge med på debatter som er relevante i forhold til de fagfeltene vi jobber med, enten det er energi, forsvar, helse, finans eller infrastruktur, forteller han.

Selv står de bak to arrangement.

– Vi har laget «oppspill til kostholdsrådene» sammen med NHO Mat og drikke onsdag morgen 08:15, og i samarbeid med Mannheimer og Æra har vi en debatt om hvordan bedrifter kan lykkes med sirkularitet på tirsdag klokken 15-16.

Også First House reiser nedover med en stor delegasjon. De skal arrangere flere eventer i Sørlandsbyen.

Supertirsdag

– Vi arrangerer Super Tuesday i samarbeid med Veidekke. I tillegg har vi en samling knyttet til partilederdebatten, sier Per Høiby.

Høiby, som var en av de som hadde ideen til Arendalsuka, sier at Arendalsuken har etablert seg som en arena for diskusjon av viktige og aktuelle tema både for samfunns- og næringsliv. 

– Det yngler av interessante arrangementer under Arendalsuka. Alle som drar til Arendal, bør gå gjennom programmet for uka og velge ut det som fremstår mest relevant for seg, sier han.

Som de andre byråene, så kommer Zynk til Arendal med like stort rådgiverkorps som de andre årene.

Guri Størvold sier de kommer til å være 12-13 rådgivere som kommer til å få med seg noen dager, eller mer.

– Vi er der først og fremst for faglig påfyll, møter med – og bistand til kunder og å bygge og vedlikeholde nettverk. Har også rekruttering og newbiz i bakhodet selvsagt. Så er det også en sosial arena hvor mange av våre ansatte bor sammen i et nydelig, gammelt hus midt i byen hvor vi har etablert Zynk-kontor og drikker morgenkaffen sammen, sier hun.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS