Adform lanserer nytt KI-verktøy. Her er Preben Haanes, administrerende direktør i Adform Norge.

Ny KI-løsning skal effektivisere annonsekampanjer

Adform lanserer produkt som skal gjøre programmatiske annonsekampanjer mer effektive.

Publisert

Campaign Planner er bygget på Adforms KI-motor Adform IQ og er integrert i selskapets eksisterende plattform Adform FLOW. Ifølge selskapet skal løsningen gjøre det mulig for annonsører å ta datadrevne beslutninger på tvers av mediekanaler.

Adforms norske administrerende direktør, Preben Haanes, peker på at selskapet har forberedt seg på et mer komplekst annonsemarked i lengre tid:

– Allerede før bortfallet av tredjeparts-cookies forutså vi en fremtid med et fragmentert ID-landskap og utviklet derfor ID Fusion tidlig. Vi identifiserte også tidlig at kunstig intelligens ville bli en viktig drivkraft for endring i annonsebransjen. Denne framsynte strategien gjør at vi nå kan lansere Campaign Planner som er spesielt tilpasset dagens dynamiske annonsemarked, sier han i pressemeldingen.

Verktøyet skal forenkle omnikanal-markedsføring gjennom sanntidsanalyser og automatiske kanalvalg, samtidig som det gir brukerne kontroll over egne strategier. Campaign Planner inkluderer også samarbeidsverktøy som ifølge Adform skal gjøre det enklere å utvikle og gjennomføre kampanjer på tvers av ulike plattformer.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS