Tidligere SMFB-sjef går til Hyper
Henter avtroppende byråsjef og partner i SMFB, Kristian Schøning-Kristiansen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Hyper har gjort flere store endringer det siste året og har nok en gang styrket laget med en ny strategidirektør. Byrået som er en del av Ahead Group fikk i august inn Anders Waage som ny byråleder.
Waage kom fra Designit og tok over rollen etter Henriette Leikanger, som gikk over i rollen som COO i februar. Frem til Waage var på plass var det administrerende direktør i Ahead Group, Kjetil Botten Skogly som var konstituert daglig leder.
– En stor bekreftelse
Denne gangen har de styrket byrået og hentet inn tidligere SMFB-sjef Kristian Schøning-Kristiansen.
– At en så sterk bransjeprofil som Kristian velger Hyper fordi han har så troen på vårt konsept ser vi på som en stor bekreftelse på at vi er på riktig vei, sier byråleder Anders Waage, i en melding.
Avtroppende byråsjef og partner i SMFB, Kristian Schøning-Kristiansen, blir ny strategidirektør i Hyper, og sier selv at hans interesse for Hyper kom raskt etter innledende samtaler med ledelsen i Ahead.
– Jeg ble virkelig interessert i Hyper etter samtalene mine med Anders og Kjetil. De tydelige høye ambisjonene som finnes for Hyper, som det kreative spydspiss-byrået i Ahead Group i årene som kommer er virkelig spennende. For meg var muligheten til å være med på å sette preg på Hyper, et oppdrag som var for godt til å takke nei til, forteller Schøning-Kristiansen.
– En perfect match
SMFB fusjonerte med Dinamo i slutten av september og heter i dag SMFB Dinamo.
Schøning-Kristiansen er et kjent fjes i bransjen, hvor han de siste 12 årene har vært byråleder og partner i SMFB. Han har omfattende erfaring med både norske og internasjonale merkevarer og har stått i spissen for noen av Norges mest kjente og mestvinnende jobber gjennom tidene.
– Å få om bord Kristian med hans energi, kapasitet og kompetanse er vi sikre på at kommer til å gi oss et ytterligere løft i den retningen vi ønsker å gå fremover. Det er tydelig at Kristian og Hyper har et åpenbart sammenfallende tankesett når det gjelder hva markedet og kundene har bruk for i tiden fremover, sier Waage.
Schøning-Kristiansen er allerede på plass hos Hyper og resten av Ahead-familien i Telegrafen i Oslo.
– Det Kristian har fått til gjennom SMFB står i en klasse for seg selv. Allerede ved første møte merket vi at dette var en perfect match: kjemien, energien, tankesett – alt. Så vi er utrolig stolte og glade for denne nyansettelsen, og gleder oss til veien videre sammen.
– En sterk verktøykasse
Schøning-Kristiansen beskriver Hyper som et sted hvor man har mulighet til å bygge et sterkt kreativt posisjonert byrå, med en kompetanse langt utover «normalen».
– Hyper er alt godt posisjonert med sin historie innen kreativ tech- og strategiske innholdsleveranser, så her er man godt rustet til å levere på de mange ulike behovene kundene har om dagen. Tar du i tillegg med kompetansen og mulighetene som finnes i søster-byråene i Ahead Group, har man en utrolig sterk verktøykasse som kan brukes til å løse alle de spennende utfordringene man kommer ut for innen faget vårt.
Han gleder seg til å bli bedre kjent med Hyper og nye kolleger.
– Så skal vi sammen virkelig vise bransjen hva vi er laget av og sørge for at vi får den plassen i markedet som vi fortjener.