Sporveien trekker stillinger i markeds- og kommunikasjonsavdelingen
Dette skjer på grunn av pågående «organisatoriske endringer», som kommunikasjonssjefen understreker.
Sporveien er i vinden med sin KI-julekampanje om dagen.
Til tross for å ha kunngjort fire stillinger i KOM24 innen markeds- og kommunikasjonsavdelingen tidligere i høst, har selskapet valgt å tilbakekalle alle stillingene etter første- og andregangsintervjuer, samt personlighetstester.
Dette skjer på grunn av pågående «organisatoriske endringer», som kommunikasjonssjef Ina Helen Østby understreker.
Venter på oppklaring
Østby avslører at interne organisatoriske justeringer er i gang i Sporveien, spesielt i konsernsenteret og stab- og støttefunksjonene, deres kommunikasjonsavdeling inkludert.
Denne prosessen ble satt i gang kort tid etter rekrutteringsprosessens start for de aktuelle stillingene.
– Vi venter på den endelige organiseringen av stab- og støttefunksjonene i Sporveien før vi fortsetter rekrutteringsprosessen, forklarer hun.
Skyldes ikke KI
Kommunikasjonssjefen presiserer at dette ikke betyr at rekrutteringen er stanset, men midlertidig satt på vent.
Hun legger til at prosessen ble igangsatt kort tid etter oppstarten av rekrutteringsprosessen for de aktuelle stillingene.
– Det er ikke tilfellet at Sporveien har tatt bort noen stillinger internt som følger av at vi nå har brukt kunstig intelligens i utarbeidelsen av julekampanjen, forsikrer hun.
På nåværende tidspunkt kan imidlertid ikke Østby avdekke ytterligere detaljer angående de pågående organisatoriske endringene i Sporveien.