Tomas Torgersen i Kobler oppfordrer ANFO til å vektlegge personvern i sine vinnerkriterier.. ANFO svarer at de har fjernet innsendte bidrag om de har brutt med gjeldende retningslinjer og lover.

MENINGER:

«Noe mer enn det vil være praktisk ganske umulig»

«Å ivareta personvernet er en god sak. Vi i ANFO er opptatt av mye annet også. Dessverre klarer vi ikke å få inn alt som er viktig i en slik konkurranse».

Publisert

Vi er selvsagt enig i at ANFO Effekt er en svært viktig konkurranse. Det mener bransjen og det mener Tomas og Kobler også. Vi tror også at bransjen generelt og Kobler og Tomas spesielt, også erkjenner at ANFO over flere år har satt personvernet høyt på agendaen.

Det har vi gjort ved å utfordre plattformene og heve stemmen når vi ser utviklingstrekk i bransjen vi anser som uheldig. Dette går gjerne på uheldig praksis rundt personvernet.

Vi er selvsagt opptatt av at vi som markedsførere skal forholde oss til gjeldende personvernregime. Derfor har vi også heiet på og fremsnakket Kobler høyt og tydelig i mange fora. Over flere år.

ANFO Effekt er som alle vet en effektkonkurranse. Det betyr at kriteriesettet bidragene vurderes ut fra er typiske effekt parametre. Slik har det vært, og slik må det være.

ANFO Effekt er nå i sitt 12 år. Konkurransen er ganske dynamisk, og vi gjør endringer når vi ser det er behov for det.

Nå sist har vi eksempelvis delt en kategori og innført en ny i form av Bærekraft. Slike justeringer vil helt sikkert skje også i fremtiden. Det kan jo også nevnes at ANFO har flere konkurranser som ANFO Magnet Employer Branding og ANFO Mar Tech Awards. Det kan godt hende at vi også her kan adressere utfordringen som Thomas påpeker.

Det er veldig mange gode saker der ute. Å ivareta personvernet er en god sak. Vi i ANFO er opptatt av mye annet også. Dessverre klarer vi ikke å få inn alt som er viktig i en slik konkurranse.

Selv om vi er enig med Thomas om at personvern er usedvanlig viktig er vi usikker på om det som et krav for deltagelse, for det er det som foreslås, må innfris spesielle personvern krav til et ANFO Effekt case.

Vi forutsetter imidlertid alltid at det som gjøres, og de casene som konkurrerer forholder seg til lover og reguleringer. I den grad vi har sett case som bryter gjeldende retningslinjer og lover, hvilket er ytterst få gjennom disse årene, har vi tatt de innsendte bidragene ut.

Noe mer enn det vil være praktisk ganske umulig.

Når det er sagt så er vi alltid mottagelig for kloke innspill. Og erfaringsmessig kommer det mye klokt fra Thomas og Kobler. Vi er overbevist om at det er slike dialoger som vi og Kobler har både her og i andre fora som tar oss som bransje videre.

———————————————-

Dette er et meningsinnlegg, og gir uttrykk for skribentens mening. Har du lyst til å skrive i KOM24? Send ditt innlegg til meninger@kom24.no.

Powered by Labrador CMS