I kveld blir Kuben delt ut – se alle vinnerne her
Følg prisutdelingen direkte med KOM24.
(Ørnen, Bergen): Salgs og reklameforeningen i Bergen har fredag kveld samlet flere hundre bransjefolk til årets høydepunkt i Bergen, der man feirer seg selv.
Det skal deles ut totalt 18 priser i løpet av kvelden og denne saken blir oppdatert fortløpende etter hvert som prisene deles ut i kveld.
Første kategori som det skal deles ut pris i er Annonser.
Der er det Apriil Reklame & Design som stakk av med prisen for deres kampanje Nyheter er best som journalistikk, for Schibsted Bedrift.
De andre nominerte var KnowIt Experience for en jobb for kjøpesenteret Galleriet på shortlist og Apriil Reklame & Design for en jobb for NextGenTel.
Print er neste kategori ut.
Der stakk Apriil Reklame & Design av med seieren for deres jobb for lokalfotballen som de gjorde for Eviny.
De andre nominerte var Nå kommer Statsraaden hjem for Statsraad Lehmkuhls venner av Apriil PR og Kunstutstillingen skapt for å stjeles gjort for Skyss av Apriil Reklame & Design.
I klassen Reklamefilm er det Hem. Heim. Him. Hjem. – The Movie. for Kystbussen av TADA som sikret seg gullet.
Byrået hadde og en annen nominasjon i samme klasse, Natural Born Journalist for Mediehuset Sunnhordland.
Jenter vil mer for Sparebanken Vest av Sølvrev og Trigger var og nominert her.
I klassen film sto det mellom Sølvrev, Sølvrev og Sølvrev.
Og det var Sølvrev som stakk av med Kuben.
Vinnerfilmen var Hvert atom er farge for Kode.
De andre kandidatene var evoZero for Heidelberg Materials og Koppen 2024 for Circle K/Dinamo.
I klassen Tekst ble det storeslem til Apriil Reklame & Design. De hadde alle tre nominerte.
Vinnerjobben deres ble Jobb i åpent kontorlandskap for Skyss.
Jobbene Velkommen til Nordnesbakken 4 for Akvariet i Bergen og Forstår du strøm, betaler du mindre for Byge var de to andre nominerte jobbene.
I klassen Sosiale medier var det større variasjon i de nominerte.
Vinneren ble Dråpe for deres jobb Burgertrend for Burgeren.
Rørambassadørene – Det handler om å bygge landet! for Rørentreprenørene Norge av Apriil PR og Folle Returns for Maritim Opplæring og Maritim Karriere av Tada var de andre nominerte.
I klassen Motion Graphics/Animasjon er det Apriil Reklame & Design som stikker av med seieren for jobben deres Painted by AI for Grand Hotel Oslo
Speira – Sikkerhetskurs 2023 Speira av frog, Part of Capgemini Invent, Bergen og Every employee is important for Alfa Laval av Apriil Reklame & Design er de to andre nominerte her.
Tre Bergen, før kjent som Netlife Bergen ble vinneren i klassen Digital design.
Cure sin jobb Nettside for born {digital}for born {digital} og Fra kjedelige tall til engasjerende historier av Nonspace for Enova var de to andre nominerte her.
Europan ble også vinneren i klassen Håndtverk.
Denne gangen var det Apriil Reklame & Design sin jobb for dem som tok gull.
De to andre nominert her var Fure studio sin jobb Oleana: Tradisjon til trend for Oleana og BLYANT AS sin jobb Identitet, pakningsdesign, illustrasjon. for Bannerman brewing co.
Deretter var det tid for å dele ut pris i klassen Illustrasjon.
Apriil Reklame & Design sin jobb Kunstutstillingen skapt for å stjeles for Skyss ble vinneren her.
BLYANT AS sin jobb Identitet, pakningsdesign, illustrasjon. for Bannerman brewing co. var også her nominert. Det samme var jobben Magisk jul for Galleriet av Knowit Experience Bergen.
These Ways sin jobb Sammen – For en ny digital hverdag for Sammen stakk av med kuben i klassen for Tjenestedesign.
Tre Bergen sin jobb Monitoreringsverktøy for livesendinger for TV 2 og frog, Part of Capgemini Invent, Bergen sin jobb Innovasjon i "mellomrommene" for Stiftelsen Betanien Bergen var de andre nominerte her.
Best innholdsmarkedsføring i Bergen var det Apriil Reklame & Design som gjorde i fjor. De stakk av med prisen for deres kampanje Nyheter er best som journalistikk, for Schibsted Bedrift.
Schibsted Partnerstudio sin jobb Slik skapte Fjordkraft elektrisk stemning med solceller for Fjordkraft og Apriil Medias jobb Rørambassadørene – Det handler om å bygge landet! for Rørentreprenørene Norge var de andre nominerte her.
Sølvrev, Carat og Trigger sin jobb Jenter vil mer har fått mye oppmerksomhet det siste året, nasjonalt. Jobben som er gjort for Sparebanken Vest stakk og av med Kuben i klassen Effekt.
Apriil Reklame & Design sin jobb Gladmelding for Skyss og Apriil PRs jobb Rørambassadørene – Det handler om å bygge landet! for Rørentreprenørene Norge var de andre nominerte her.
Så var det tid for Mediestrategi.
Der var det nok en gang Apriil Reklame & Design som tok kuben.
Denne gangen det deres jobb for Akvariet i Bergen, Velkommen til Nordnesbakken 4 som vant.
Apriils andre jobb for Akvariet, Tyske turister i Bergen, var og nominert. Det var og jobben Stopp rottefesten – der den er for Bergen kommune. Også den var det Apriil Reklame & Design som sto bak.
Nonspace sin jobb En samlende visuell identitet for Visit Røros og Østerdalen ble vinnere i klassen Identitet.
Samme byrå var og nominert for deres jobb Energy performance data you can bank on for Vilda. Cure sin jobb Identitet for born {digital}for born {digital} var og nominert.
I Åpen klasse var det Apriil Reklame & Design sin jobb Trash talk – bruk bosspann for Bergen kommune som vant.
Samme byrås jobb Snikestuntet for Skyss ble nominert sammen med These Ways jobb Funk Circle for Agenda Vestland var de nominerte her.
Stopp rottefesten Bergen kommune vant klassen Kampanje. Den er det Apriil Reklame & Design som står bak.
Sølvrev, Carat og Trigger sin jobb Jenter vil mer og Nyheter er best som journalistikk for Schibsted Bedrift av Apriil Reklame & Design var nominert.
Aller siste pris som ble delt ut var Folkets pris.
Den var det byråene Cure og Heisenbug som vant for deres Citybox-jobb.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no