Julie Broholm Nielsen (Insights & Film Manager, CAPA Kinoreklame), Camilla Gåre (daglig leder, Mediebyråforeningen) og Gareth Williams (CCO, CAPA Kinoreklame)

– Rekruttering til bransjen er et viktig fokusområde for oss

CAPA Kinoreklame og Mediebyråforeningen samarbeider om Young Lions Media, og med denne karrierekvelden utvider de samarbeidet

Publisert

Onsdag kveld inviterte Mediebyråforeningen og CAPA Kinoreklame studenter fra BI, Høyskolen Kristiania og Oslo Met til karrierekvelden FAG&FILM. 

På arrangementet kom studenter som ønsket å vite mer om hvordan det er å jobbe i et mediebyrå eller en mediebedrift.

– Rekruttering til bransjen er et viktig fokusområde for oss, og med det fremme mediebyråene som en attraktiv arbeidsplass for å attrahere unge talenter, sier daglig leder Camilla Gåre i Mediebyråforeningen i en pressemelding. 

De nye talentene

Over 100 studenter dukket opp og fikk foredrag fra:

Petter Diesen (Paid Search Specialist, Dentsu), Jesper Urban Mikkelsen (Digital Lead, Carat), Linn Wisdal Frestad (Prosjektleder, PHD), Lise Mari Lande (Senior Media Advisor OMD), Henrik Støre (Digital spesialist, ATYP) og Julie Broholm Nielsen (Insights & Film Manager, CAPA kinoreklame). 

– Det ble et flott arrangement. CAPA kinoreklame og Mediebyråforeningen samarbeider om Young Lions Media, og med denne karrierekvelden utvider vi samarbeidet, sier Gåre. 

Arrangementet belyste hva et mediebyrå er, hva man kan jobbe med i et mediebyrå og hvordan det er å jobbe i en mediebedrift. 

Feil studieretning

Urban Mikkelsen og Diesen fortalte om da de representerte Norge i den internasjonale finalen i Young Lions Media i Cannes, hvordan det er å være nyutdannet i et mediebyrå og om den spennende jobbhverdagen de har i dag.

– Det å kunne synliggjøre jobben vi gjør i mediebyrå var veldig givende. Jeg så at for flere av studentene gikk det opp for dem at dette er en spennende bransje. Flere kom opp etter seminaret og viste stort engasjement med mange gode spørsmål, sier Urban Mikkelsen.

– Enkelte var til og med urolige for om de hadde valgt feil studieretning, og om dette ødela muligheten deres til å søke. Noe det heldigvis ikke gjør, fortsetter han. 

Studenterspirer

Det var også stor interesse for internship i mediebyråene fra studentene. 

– Det er gøy å delta på et arrangement som er med på å øke kjennskapen hos studentene om mediebyråbransjen. Alltid hyggelig å treffe folk som er interessert i hva vi driver med og ønsker å lære mer, sier Lande. 

På slutten av arrangementet var det satt opp Meet&Great. 

– Det er absolutt en spennende bransje. Det er også kult at man får muligheten til å oppleve så mye forskjellig gjennom bransjen, og så mange ulike fagområder og arbeidsoppgaver, sier BI-studenten Martine Johansen.

Powered by Labrador CMS